پژوهشگاه و موسسات تحقیقات کشاورزی، قطب اشتغال کشور

استاندار البرز، رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه، صبح روز پنج شنبه، 5 بهمن ماه 96 با بازدید از پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، و برخی دیگر از موسسات تحقیقات کشاورزی از نزدیک با دستاوردها و اقدامات این پژوهشگاه آشنا شدند و بر لزوم تعاملات گسترده تر برای پیشرفت های علمی و فناوری در حوزه کشاورزی در سطح کشور و در استان البرز تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی در این بازدید دکتر محمدعلی نجفی استاندار البرز، دکتر حسن صالحی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران، دکتر زند معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر زالی وزیر اسبق جهاد کشاورزی، مهندس مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، معاونان استاندار به همراه جمعی از مقامات استانی و خبرنگاران رسانه های جمعی حضور داشتند.

نجفی، استاندار البرز در این بازدید ضمن تشکر از تمامی روسای موسسات تحقیقات کشاورزی به ویژه دکتر زند رئیس سازمان تحقیقات و دکتر خوش خلق سیما اظهار داشت: موسسات تحقیقاتی به ویژه موسسات تحقیقات کشاورزی جزء افتخارات استان البرز هستند و در قیاس با سایر استان ها، علاوه بر کمیت از کیفیت علمی و پژوهشی بالایی نیز برخوردارند.

وی با اشاره به اهمیت رسانه ملی درخصوص پوشش خبری فعالیت ها و پروژه های تحقیقاتی محققان در عرصه کشاورزی گفت: انتظار می رود رسانه ملی، بیشتر به تحقیقات انجام شده در حوزه کشاورزی خصوصا با سرمایه عظیم بیش از 2000 عضو هیات علمی که نیمی از این محققان در استان البرز هستند، بپردازد.

نجفی از ظرفیت بالای استان در حوزه های مختلف به ویژه کشاورزی سخن گفت و خاطرنشان کرد: در سفر اخیر دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری به البرز، موضوع آمادگی مدیریتی این استان برای انجام کارهای بزرگ با پشتوانه های غنی موجود، مطرح شد.

استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما نباید نگرانی های اشتغال را بیشتر کنیم، از ظرفیت اشتغال زایی موسسات تحقیقات کشاورزی در استان البرز به عنوان یک نقطه قوت نام برد.

نجفی، ایجاد پارک علم و فناوری و گسترش شرکت های دانش بنیان در استان البرز را بسیار مهم و اساسی توصیف و خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات، سهم بسزایی را در کاهش بیکاری و افزایش نرخ اشتغال در سطح استان و در مجموع در سطح ملی ایفا می کند و ما از این امر حمایت می کنیم.

نجفی با تاکید ویژه بر نقش پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی و با اشاره به اظهارات رئیس پژوهشگاه در ایجاد اشتغال اظهار داشت: پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی به همراه سایر موسسات تحقیقات کشاورزی می تواند با گسترش دانش و فناوری های موجود در حوزه کشاورزی، به عنوان قطب اشتغال مطرح شود و ما باید این فرصت را فراهم کنیم.

وی ضمن اعلام آمادگی برای رایزنی بیشتر جهت معرفی ظرفیت های استان البرز و تخصیص ردیف های بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه، کمیسیون های مجلس و سایر نهادهای ذیربط اعلام کرد: رئیس جمهوری، معاون اول ایشان و مجموعه دولت طی جلساتی که داشته ایم، توجه ویژه به استان البرز داشته اند.

استاندار البرز پیشاپیش دهه فجر را گرامی داشت و از پیگیری موضوع بیایان زدایی به عنوان یکی از اولویت های کشور و استان خبر داد و گفت: اکنون که به پیشواز دهه فجر و جشن های سی و نهمین سالگرد پیروز انقلاب نزدیک می شویم، امیدوارم بتوانیم با همت تمامی موسسات تحقیقاتی استان، در جهت تحقق مصوبات اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و از فرصت های پیش رو برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های استان البرز به بهترین نحو استفاده کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.