تدوین برنامه ملی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی

برنامه ‏های اجرایی هم‏ اندیشی تدوین برنامه ملی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی تدوین می شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی عتف، دکتر آرش رزمی دبیر اجرایی این همایش، در خصوص برنامه های اجرایی هم اندیشی تدوین برنامه ملی علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان در حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: این هم ‏اندیشی یک روزه در راستای مصوبات بیستمین جلسه شورای عالی عتف، که دبیرخانه شورا را موظف کرده است با همکاری دستگاه‏ های اجرایی برنامه های ملی علم و فناوری و اقتصادهای دانش بنیان حوزه های مرتبط با کمیسیون های تخصصی را تدوین و به تصویب شورای عالی عتف برساند برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس دبیرخانه شورای عالی عتف قصد دارد با همکاری دستگاه های اجرایی، بخصوص سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، پیش نویس آماده شده برنامه علم و فناوری حوزه کشاورزی، آب و منابع طبیعی را طی این هم اندیشی یک روزه مورد بررسی و بازبینی قرار دهد.

گفتنی است این هم اندیشی در روز در چهارشنبه 9 اسفند ماه از ساعت 8 صبح در محل سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با حضور بیش از 250 نفر از متخصصان، صاحبنظران و خبرگان این حوزه، برگزار خواهد شد.

بر این اساس مدیران دانشکده های کشاورزی و منابع طبیعی کشور، موسسات تحقیقاتی سازمان تحقیقات، مدیران اجرایی سازمان و بخش هایی از وزارت جهاد کشاورزی، تمامی انجمن های مرتبط با کشاورزی، آب و منابع طبیعی، صاحبنظران بخش های مختلف از وزارت نیرو، سازمان حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط و همچنین تعداد کثیری از خبرگان این حوزه که در دانشگاه ها و سایر مراکز مشغول به فعالیت هستند در این همایش حضور خواهند داشت.

در این رویداد پیش نویس برنامه توسط دبیر علمی هم اندیشی ارائه خواهد شد. سپس افراد شرکت کننده بر اساس تخصص خود در قالب 4 کمیته مستقل در دو نوبت صبح و بعد از ظهر، اهداف، برنامه ها و راهبردهای مربوطه را به بحث و بررسی خواهند گذاشت.

این کمیته‏ ها شامل امنیت غذایی، مدیریت آب و آبخیزداری، منابع طبیعی و تغییر اقلیم، مدیریت، اقتصادی و اجتماعی خواهد بود.

اطلاعات بیشتر و پوستر نشست را از اینجا دریافت کنید.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.