رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی ایران:

ریشه‌کنی فقر با استفاده صحیح از ذخایر ژنتیکی

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با صدور پیامی به مناسبت روز ملی “ذخایر ژنتیکی و زیستی” گفت: استفاده صحیح از ذخایر ژنتیکی می‌­تواند چهره فقر و گرسنگی را از این کشو بزداید.

سید ابوالحسن شاهزاده فاضلی، رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران با صدور پیامی به مناسبت روز ملی “ذخایر ژنتیکی و زیستی” صادر کرد.

در این پیام آمده است: گرامیداشت روزی از ایام سال به نام “ذخایر ژنتیکی و زیستی” در کشور جمهوری اسلامی ایران را می­توان بعنوان نخستین گام فرهنگی برای حفاظت و بهره­برداری صحیح از این نعمات ارزشمند الهی دانست. حرکات فرهنگی و اجتماعی مردم برای حفاظت این ذخایر کمک شایانی در جهت رونق اقتصادی و امنیت سلامت و غذایی کشور برای نسل فعلی و آیندگان خواهد بود.

رییس مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران افزوده است: شرایط اقلیمی متنوع کشور ما به گونه ­ای است که باعث تنوع زیستی بالا در گیاهان، جانوران و میکروارگانیسم­ها شده است و این یک سرمایه عظیم ملی است که در صورت استفاده صحیح می­توان قاطعانه چهره فقر و گرسنگی را از این کشو زدود.

در انتهای این پیام آمده است: امید است تا با همیاری همه اقشار در حفظ و حراست از این گنجینه­ های ارزشمند کشورمان کوشا بوده و برغنای آن‌ها بیفزاییم. این مرکز به عنوان یک بخش خدمتگزار در حوزه ذخایر ژنتیکی افتخار آن را دارد که طی ده سال گذشته توانسته است هسته­ ی مرکزی برای جمع آوری، شناسایی، حفاظت و تکثیر این ذخایر را فراهم سازد. از خداوند متعال خواستار توفیق در حفاظت از این گنجینه ارزشمند هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.