دکتر محسن ابراهیمی: تراریخته ها حافظ سلامت انسان و محیط زیست هستند

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی ژنتیک با گلایه از ادعاهای غیر علمی پیرامون محصولات تراریخته گفت ارزیابی های دانشمندان و اندیشمندان متخصص در حوزه ژنتیک نشان می دهد این محصولات سالم و ایمن هستند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما دکتر محسن ابراهیمی در حاشیه پانزدهمین کنگره ملی و سومین کنگره بین المللی ژنتیک گفت: متأسفانه برخی افراد ناآگاه محصولات تراریخته را دشمن سلامتی انسان‌ها معرفی کرده اند در حالی که این محصولات ایمن هستند.

دبیر اجرایی سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران افزود: در این همایش به مباحث مختلف ژنتیک انسانی، حیوانی و گیاهی پرداخته می شود و جدیدترین دستاورد‌ها در این حوزه‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

دکتر ابراهیمی همچنین بی توجهی مسؤولان به تولید محصولات تراریخته را مهم‌ترین معضل حوزه ژنتیک گیاهی دانست و گفت: متأسفانه در این اواخر افراد بی صلاحیت، تریبون را در اختیار گرفته اند و در خصوص محصولات تراریخته تبلیغات نادرست انجام می‌دهند و آن را محصولی مضر برای سلامتی انسان‌ها معرفی می‌کنند.

وی افزود: اخیرا به قدری اطلاعات نادرست و غیر علمی در خصوص محصولات تراریخته در جامعه نشر پیدا کرده است که متأسفانه این موضوع علمی به یک موضوع سیاسی تبدیل شده است.

این استاد دانشگاه تهران با تأکید براینکه محصولات تراریخته برای سلامت انسان مضر نیست، گفت: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری معتقدند محصولات تراریخته علاوه براینکه هیچ زیانی برای سلامتی انسان‌ها ندارد، بلکه تولید آن موجب حفظ محیط زیست نیز می‌شود.

دکتر ابراهیمی افزود: متأسفانه در کشور ما در برابر تولید محصولات تراریخته مقاومت می‌شود، این در حالی است که عمده محصولات کشاورزی وارداتی به کشور از جمله دانه‌های روغنی به صورت تراریخته تولید شده اند. بنابراین برای محققان داخلی علت این امر مشخص نیست که چرا مسؤولان از تولید یک محصول با کیفیت جلوگیری می‌کنند.

سومین همایش بین المللی و پانزدهمین همایش ملی انجمن ژنتیک ایران با حضور متخصصان و دانشمندان ژنتیک از ایران و جهان در روزهای 23 تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری در تهران برگزار شد..

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.