کمیته جلبک ستاد توسعه زیست‌فناوری تشکیل شد

کمیته جلبک ستاد توسعه زیست فناوری با توجه به راندمان بالا و مزایای اقتصادی تولید جلبک در کشور تشکیل شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، کارگروه زیست فناوری صنعتی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف کمک به بهره‌مندی کشور از مزایای و کاربردهای گسترده جلبک‌ها به ویژه تطابق با تغییرات اقلیمی، کمیته جلبک را در این ستاد تاسیس کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی فناوری از آبان ماه سال گذشته کارهای مطالعاتی جلبک را آغاز و با توجه به اهمیت و جایگاه جلبک در شکوفایی و رونق اقتصاد، این کمیته را راه اندازی کرده است.

دلایل ضرورت توسعه صنعت جلبک در کشور با توجه به مزایای اقلیمی و آمایش سرزمینی شامل «تغییرات اقلیمی آب و هوایی در کشور»، «خشکسالی و عدم دسترسی به منابع آب شیرین کافی»، «وجود آب های لب شور و شور در کشور»، «گستره وسیعی از بیابان و خاک های غیرقابل کشت در کشور»، «دسترسی به تابش فراوان نور و فراوانی روزهای آفتابی»، «نیاز بازار کار خصوصا برای رشته های بیوتکنولوژی، بیوشیمی و غیره»، «بازار بزرگ داخلی» و «بازار کشورهای همسایه» می شود.

با توجه به اینکه جلبک ها موجوداتی هستند که نیاز به آب شیرین ندارند و در محیطی با آب شور و لب شور نیز رشد می کنند و راندمان تولید بالایی دارند، صنعتی مناسب برای کشور ایران محسوب می شود که با معضل خشکسالی دست به گریبان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.