در راستای برنامه منسجم تحقیقاتی؛

۶ پروژه تحقیقاتی در بخش نانوتکنولوژی کشاورزی انجام می‌شود

رئیس بخش نانوتکنولوژی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی از انجام ۶ پروژه تحقیقاتی در حوزه نانو خبر داد و گفت: امید است نتایج این تحقیقات، منجر به درآمدزایی از فناوری شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از مهر ، دکتر لیلا مامنی با اشاره به برنامه منسجم تحقیقات نانوتکنولوژی کشاورزی در این پژوهشگاه از ارائه ۶ پروژه تحقیقاتی در حوزه نانوتکنولوژی کشاورزی خبر داد و ابراز امیدواری کرد که نتایج حاصل از تحقیقات انجام شده به درآمدزایی از طریق فروش فناوری به شرکت های خصوصی منجر شود.

رئیس بخش نانوتکنولوژی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی گفت: تولید نانو هیدروکسی آپاتیت با هدف کاربری در بخش کشاورزی در قالب کودهای آهسته رهش فسفر در خاک، مورد آزمایش قرارگرفته و قرار است این پروژه در قالب طرح همکاری با یک شرکت خارجی مورد بررسی قرار گیرد.

وی به پروژه نانو آفت کش آزادیراختین به عنوان یکی دیگر از پروژه های در دست اجرای این بخش، اشاره کرد.

مامنی با بیان اینکه در سال جاری تعداد ۵ تا ۶ مقاله با ضریب تاثیر بالا از سوی محققان بخش تحقیقات نانوتکنولوژی کشاورزی منتشر خواهد شد، افزود: اولین کارگاه آموزشی بین المللی در حوزه نانوفناوری در پژوهشگاه بیوتکنولوژی نیز در پاییز سال جاری برگزار می شود.

رئیس بخش نانوتکنولوژی پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی یکی از ضرورت ها و رویکردهای بخش نانو در سال جاری را گسترش پروژه های بین المللی در قالب طرح های مشترک عنوان کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی این بخش، اختصاص گلخانه جهت فعالیت پژوهشگران بود که این امکان فراهم شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.