رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران به عضویت شورای عالی عتف درآمد

طی احکامی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، آقای دکتر بهزاد قره یاضی، رئیس انجمن ایمنی زیستی و انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات و دکتر مجید قاسمی، رئیس شورای انجمن های علمی کشور، به عضویت شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) منصوب شدند.

بر اساس ماده (99) قانون برنامه سوم توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، وزارت فرهنگ و آموزش عالی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر نام داد و مأموریت‌های جدی و جدیدی در حوزه پژوهش و فناوری به وزارت محول شد. بر همین اساس قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهریورماه 1383 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس مواد (3) و (4) این قانون، تشکیل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) با هدف ایجاد هماهنگی و یکپارچگی در سیاست‌گذاری کلان اجرایی در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری پیش­بینی شده است. وظایف و اختیارهای شورا در قانون مذکور به شرح زیر ذکر شده است:

  • اولویت‎بندی و انتخاب طرح‌های اجرائی بلند‌مدت سرمایه‎گذاری کلان در بخش‎های آموزشی و پژوهشی وفناوری؛
  • بررسی و پیشنهاد منابع مالی مورد نیاز در حوزه‌های علوم، تحقیقات و فناوری.

گفتنی است این حکم پس از برگزاری انتخابات بین انجمن های علمی کشور تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دبیرخانه مختلف صادر شده است. دکتر قره یاضی با سابقه بیش از 25 سال ریاست انجمن های علمی مختلف، با اقبال کم سابقه ای از سوی انجمن های علمی مواجه و به عنوان منتخب اول به این شورا راه یافت. مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، این رخداد را به جامعه علمی کشور تبریک و تهنیت عرض کرده و موفقیت منتخبین جامعه علمی کشور را از درگاه ایزد منان طلب می کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.