حضور سرداران تحقیقات برنج کشور در اولین جشنواره روز ملی برنج در رشت

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران اولین جشنواره روز ملی مزرعه برنج به همت موسسه تحقیقات برنج کشور در رشت، با حضور جمعی از مدیران و فعالان حوزه کشاورزی آغاز به کار کرد.

دکتر خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، مهندس عباس کشاورز معاون وزیر در امور زراعت، دکتر خدارحمی مدیر عامل بانک کشاورزی، دکتر قره یاضی مرجع ملی ایمنی زیستی کشور، دکتر جعفر زاده، دکتر کوچکی نژاد و دکتر حسنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مهندس علیزاده شائق رئیس انجمن برنج و جمع کثیری از پژوهشگران پیش کسوت برنج کشور در این مراسم حضور دارند.

در این جشنواره از رقم برنج “رش” رونمایی خواهد شد. رقم رشت دارای عملکرد ۶ تن در هکتار، مقاوم به بیماری بلاست مقاوم به ورس (خوابیدگی) است و عطر و طعم مطبوعی دارد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه رشت در این مراسم گفت: باید از پژوهشگران به مفهوم واقعی تجلیل کرد. روزگاری ما و پدرانمان در همین گیلان به زحمت ۵۰۰ کیلو شلتوک برداشت می کردیم ولی حالا در سایه پژوهش تا ۸ تن محصول برداشت می کنیم. اینها همه نتیجه تحقیقات هستند. از همه مسئولان می خواهیم که پژوهشگران را یاری کنند. از روابط سازنده با دنیای امروز باید استفاده کنیم.

کوچکی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در این مراسم گفت: متاسفانه نه در وزارتخانه، نه در بین مدیران جامعه و نه در بین نمایندگان مجلس توجه مناسبی به تحقیقات نمی شود.

گفتنی است سابقه موسسه تحقیقات برنج به سال ۱۳۳۹ برمی گردد. اما در سال ۱۳۹۶ بود که این موسسه با تلاش پژوهشگران پیش کسوت برنج موفق به اخذ ردیف بودجه مستقل از سازمان برنامه و بودجه کشور شد.

در این جشنواره از ۵۳ نفر از پیشکسوتان تحقیقات برنج تجلیل به عمل خواهد آمد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.