استانداردهای دوگانه و فرار رو به جلو

فردی به نام ع.ک که در دو سال اخیر در فضای مجازی اقدامات گسترده ­ای را علیه تولید ملی محصولات تراریخته و تخریب پژوهشگران به راه انداخته است، این بار با انتشار مطلبی خلاف واقع و با جعل و تقطیع حقیقت، دکتر کلانتری، رییس محترم سازمان محیط زیست کشور را نشانه گرفته است.

ع. ک که کانال تلگرام “بنیاد ملی سبک زندگی سالم” را با هدف انتشار شایعات و اخبار کذب پیرامون محصولات تراریخته راه­ اندازی کرده و عنوان “پرفسور” را برای باور پذیر کردن مطالب غیر علمی و بی اساسی که در این کانال منتشر می ­کند برای خود نصب کرده است. وی با همین عنوان، ناگهان به عنوان یک فرد متخصص و همه چیزدان در رسانه­ های گروهی خود را مطرح ساخت و در حال حاضر به طور گسترده ­ای به تحریف حقایق مشغول است.

برای یک نمونه وی در تاریخ 14 تیر سال جاری، مطلبی را با هشتگ “خط ربط” (!) در کانال تلگرام مذکور منتشر کرده است. وی که طبق روال معهود خود تلاش دارد خود را کسی معرفی کند که مرجع حقیقت است در این مطلب می نویسد: «امروز می خواهم یکی از این خطوط را برایتان روشن کنم» و در کنار آن تصویر امضای دکتر عیسی کلانتری در موافقت نامه­ ای که بین جمهوری اسلامی ایران و موسسه بین المللی تحقیقات برنج منعقد شده است را منتشر کرده است. وی با تقطیع یک موافقت ­نامه، از موسسه  بین­ المللی برنج در فیلیپین با عنوان سراسر کذب «بنیاد صهیونیستی راکفلر» نام برده! و به گونه­ ای وانمود کرده است که یک مسئله سری و مجرمانه را افشا کرده است (تصویر 1).

تصویر 1-پست تلگرامی منتشر شده در کانال تلگرام منصوب به ع.ک

اگرچه جناب پرفسور در وارونه نمایی حقایق تخصص دارد و همانند سایر همپالگی ­هایش شب جلوه دادن روز را به عنوان شیوه معاش خود برگزیده است، اما جای تاسف دارد که چنین اطلاعات کذب و نادرستی در فضای مجازی منتشر می­ شود. یک کانال تلگرام با هدف شایعه­ پراکنی راه اندازی شده است و بدون هیچ مانعی به منحرف کردن اذهان عمومی ادامه می ­دهد.

موسسه ای که این شخص از آن به عنوان «موسسه راکفلر ها»و « بنیاد صهیونیستی راکفلر» (!) نام برده است، موسسه تحقیقات بین المللی برنج  است که به اختصار ایری[1] نامیده می­ شود. این موسسه قديمي ­ترين و بزرگ ­ترين مرکز بين المللي تحقيقات کشاورزي در جهان است  که در سال 1960 با هدف مبارزه با فقر و کاهش گرسنگی و بهبود سلامت برنجکاران و مصرف کنندگان تاسیس شده است.

تکنولوژي­ هاي پيشرفته ایری به کشاورزان کمک کرد که در سال 1965 تا 5/2 درصد برنج بيشتري بدست آورند و توليد برنج را تا 170 درصد افزايش بخشيد. تولید برنج از 199 ميليون تن در سال 1961 به 540 ميليون تن در سال 2000 افزايش يافت. اين افزايش توليد، باعث کاهش شديد قيمت برنج در طول 40 سال گذشته و ايجاد درآمد اضافه ضروري براي فقرا شد. جمهوری اسلامی ایران نیز بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، یکی از حامیان مالی و شرکای این موسسه بین المللی است.

کشور ایران طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، عضو CGIAR است که این موسسه نیز یکی از موسسات تابعه ایری است. ایران سالیانه تا صد هزار دلار کمک مالی بلا عوض در اختیار ایری قرار می دهد.

در ادامه، برای روشن­ سازی افکار عمومی در زمینه همکاری های گسترده جمهوری اسلامی ایران و موسسه ایری، می­ توان به بازدید رییس پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در سال 1389 از موسسه ایری اشاره کرد. در این سال هیئتی مرکب از آقای دکتر جهانگیر پرهمت (رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وقت) و آقای مجتبی خیام نکویی (رییس  وقت پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی در سال 89) از موسسه تحقیقات بین­ المللی برنج واقع در فیلیپین بازدید کردند و طی این بازدید موافقت ­نامه­ ای را برای اجرای پروژه­ های تحقیقاتی مشترک با این موسسه امضا کردند. گزارش این بازدید را ببینید:

 

این دو نفر رفقای گرمابه و گلستان جناب پرفسور و از مخالفین امروز تولید ملی محصولات تراریخته هستند. سوال اینجاست: چرا پرفسور دوستان خود را برای کاری که در سال 89 انجام داده اند مواخذه نمی کند ولی وزیر کشاورزی 35 سال قبل را بخاطر توسعه روابط علمی با برترین موسسه تحقیقات برنج جهان (که با عنوان سراسر کذب موسسه راکفلرها از آن نام برده است) مورد مواخذه قرار می دهد؟

سند زیر را ببینید:

منبع:

  1. معرفي انستيتو بين المللي تحقيقات برنج

نویسنده:سجاد موسوی (کارشناس ارشد زیست فناوری)

[1] IRRI

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.