شعار پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات: «کشاورزی دانش بنیان، امنیت غذایی»

پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات در روزهای سیزدهم تا شانزدهم شهریور 97 در کرج برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات در روزهای سیزدهم تا شانزدهم شهریور 97 در سالن همایش های موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در کرج برگزار خواهد شد.

دکتر علیرضا اطمینان قائم مقام دبیر علمی همایش در این باره گفت: برنامه ریزی برای برگزاری کنگره پانزدهم از فروردین 1397 آغاز شد. 1014 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شد. فرآیند داوری مقالات از ابتدای تیرماه آغاز شد و  در نهایت تعداد 930 مقاله در قالب پوستر و 14 مقاله به صورت سخنرانی کلیدی پس از داوری برای شرکت در کنگره برگزیده شدند.

وی ادامه داد: بیش از 200 نفر از برجسته ترین دانشمندان سراسر کشور در حوزه کشاورزی در قالب گروه های تخصصی مقالات دریافت شده را داوری کردند.

دکتر اطمینان افزود: برای برقراری ارتباط هرچه نزدیکتر با افراد واجد شرایط شرکت در کنگره زراعت و اصلاح نباتات، در مراحل آماده سازی برگزاری، یک نفر نماینده در دانشگاه و یک نفر در مرکز تحقیقات کشاورزی، رابط کمیته علمی کنگره با دانشگاهیان و پژوهشگران هر استان بوده اند. اعضای کمیته اجرایی هم غالبا از میان دانشجویان مقاطع دکترا و کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با علوم زراعت و اصلاح نباتات انتخاب شده اند.

قائم مقام دبیر علمی همایش اظهار داشت: تمامی مقالات ارائه شده در کنگره در پایگاه ISC نمایه خواهند شد و برای عموم علاقه مندان قابل دسترس خواهند بود.

وی تشریح کرد: مقالات کنگره در دو بخش پوستر و سخنرانی دسته­ بندی شده اند. در انتخاب سخنرانی های کلیدی سعی شده بین مقالات مربوط به حوزه های مختلف به ­زراعی و به ­نژادی توازن برقرار باشد. همچنین موضوعات به ­روز و کاربردی در زمینه های کشاورزی ارگانیک، زیست فناوری و مهندسی ژنتیک، ذخایر ژنتیکی و …  با رویکرد شعار کنگره، «کشاورزی دانش بنیان، امنیت غذایی»، برای ارائه به صورت شفاهی در نظر گرفته شده اند و متخصصان و پژوهشگران برجسته هر حوزه به ارایه سخنرانی های کلیدی می پردازند.

دکتر اطمینان بیان کرد: در تدوین کارگاه­های تخصصی نیز تلاش کرده ایم کارگاه ­هایی با موضوعات کاربردی و با بهره­ مندی از دانش فنی بهترین متخصصان کشور برگزار کنیم.

وی همچنین از برگزاری دو جلسه هم ­اندیشی با موضوع امنیت غذایی ایران و تولید و تامین بذر کشور در روزهای برگزاری کنگره پانزدهم خبر داد.

کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات هر دوسال یکبار به همت انجمن علوم زراعت و اصلاح نباتات برگزار می شود. موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر، پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران و جمعی از انجمن های علمی مرتبط با زراعت و اصلاح نباتات از حامیان این دوره از کنگره هستند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی پانزدهمین کنگره ملی علوم زراعت و اصلاح نباتات مراجعه کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.