سازمان ملل متحد اعلام کرد:

روند رو به رشد گرسنگی در جهان

سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود از افزایش شمار گرسنگان در جهان به 821 میلیون نفر خبر داده و بر استفاده از روش های نوین در کشاورزی برای تولید محصولات دارای ارزش غذایی زیاد و ایمن تاکید کرده است.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران سازمان ملل متحد در تازه ترین گزارش خود درباره وضعیت امنیت غذایی و تغذیه در سطح جهان، از روند رو به افزایش تعداد گرسنگان خبر داده و شمار گرسنگان را 821 میلیون نفر اعلام کرده است.

این سومین سالی است که شمار گرسنگان در سطح جهان رو به افزایش بوده است. طبق این گزارش در سال های اخیر برای کنترل شکل های مختلف سوء تغذیه شامل چاقی در کودکان و بزرگسالان پیشرفت هایی مشاهده می شود. سلامت صدها میلیون نفر در جهان به به دلیل چاقی در خطر است.

این آمارها به وضوح نشان می دهد، برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار و کاهش شمار گرسنگان به صفر تا کمتر از بیست سال آینده،  به تلاش های بیشتر و جدی تری نیاز است.

تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر الگوی بارش ها و فصول کشاورزی، شرایط اقلیمی سخت مانند خشکی و سیل، در کنار افول اقتصادی به عنوان مهمترین دلایل افزایش شمار جمعیت  گرسنه جهان برشمرده شده اند.

سازمان ملل متحد در این گزارش استفاده پایدار از روش هایی که بر تولید محصولات ایمن و دارای ارزش تغذیه ای متمرکز باشند را خواستار شده است. همچنین بر استفاده از سیستم های غذایی که قادر به تولید غذای ایمن برای همه افراد باشند تاکید شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.