مشاور وزیر جهاد کشاورزی: مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته همه مسائل را به افکار عمومی منتقل نمی کنند.

مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته همه مسائل را به افکار عمومی منعکس نمی‌کنند

 

 به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، اخیرا در کشور شاهد فعالیت رسانه ای گسترده­ ای هستیم که علیه تولید ملی محصولات تراریخته شکل گرفته است. مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته درصدد هستند به هر نحو ممکن مانع تحقق تولید آنها در داخل کشور شوند تا انجا که دست به تحریف حقایق و خبر سازی می‌زنند. یکی از این موارد چند نمونه خبرهایی هست که اخیرا و به کرات از قول مهندس مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی، منتشر شده است. به همین منظور در تماس با این مدیر ارشد وزارت جهاد کشاورزی جویای نظرات وی و صحت و سقم مطالب منتشره از قول وی شدیم. پاسخ وی عینا جهت انتشار در اختیار  پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران قرار گرفته است تا جهت تنویر افکار عمومی منتشر شود.

 پاسخ مهندس مهاجر مشاور وزیر جهاد کشاورزی ضمن اینکه نکات برجسته‌ای را در خصوص واردات محصولات تراریخته در بر دارد، ماهیت جریان فناوری هراس را نیز به خوبی روشن می‌کند؛ جریانی که در جهت تقابل با تولید ملی و استمرار وابستگی به واردات، تا جعل گفتار و خبر سازی هم پیش رفته است.

مهندس علیرضا مهاجر، مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح دانه‌های روغنی به خبرنگار مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران گفت: “مخالفان تولید ملی ملی محصولات تراریخته همه مسائل را به افکار عمومی منتقل نمی کنند.

وی تصریح کرد: چندی پیش از من سوال کردند در مورد تراریخته چه نظری دارید، عرض کردم چرا در طی بیست سال گذشته که سالانه بیش از 12 تن محصولات تراریخته به کشور وارد می­شد، همه مخالفان و منتقدان امروز محصولات تراریخته سکوت کرده بودند و اعتراض و مخالفتی از سوی کسی نبود؟ چه چیزی امروز سکوت آنها را شکسته است که تا بخواهیم یک کیلو بذر تراریخته تولید بکنیم یا وارد بکنیم تا در داخل کشت بکنیم، صدای اعتراضشان بلند می‌شود؟ به نظر می‌رسد این وارد کنندگان هستند که پشت این سر و صداها هستند چون اگر در داخل تولید کنیم واردات کاهش می‌یابد.

 مشاور وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حال حاضر صد در صد سطح زیر کشت سویا در آرژانتین و بیش از 95 درصد سطح زیر کشت سویای برزیل تراریخته است و همه دنیا از جمله اروپایی‌ها از این دو کشور وارد می کنند. اگر کشور ما بخواهد محصولات غیر تراریخته وارد کند باید پول بیشتری بدهیم و علاوه بر آن باید از یک سال قبل سفارش بدهیم و چند میلیارد دلار پیش پرداخت کنیم که برای ما غیر تراریخته بکارند که مزیتی هم محسوب نمی‌شود! بنابراین اگرچه این امکان برای برزیل یا هر کشور دیگری می‌تواند وجود داشته باشد، اما برای کشور ما این امکان که از یکسال قبل ارز بپردازیم ابدا ممکن نیست.

گفتنی است در حال حاضر برخی از دستگاه های نظارتی که خود به صورت ایدئولوژیک در اردوگاه مخالفین محصولات تراریخته قرار دارند، ضمن سوء تفسیر قانون برنامه ششم، بر ممنوعیت واردات محصولات تراریخته تاکید می‌کنند که در صورتی که در مجلس با استقبال بسیار کم مواجه نمی‌شد و رد نمی‌شد، تامین ارزاق عمومی دچار مشکل می‌شد و تورم صد درصدی ارزاق عمومی تحقق عینی می‌یافت.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.