تولید حیوانات تراریخته در موسسه رازی کلید خورد

سرپرست آزمایشگاه تولید مثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تصویب طرح تولید حیوانات تراریخته خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا سرپرست آزمایشگاه تولید مثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از تصویب طرح تولید حیوانات تراریخته خبر داد.

نوید داداش‌پور در خصوص کاربرد بیوتکنولوژی در تولید و تحقیقات حیوانات آزمایشگاهی در موسسه رازی گفت: استفاده از روش‌های نوین تکنولوژی در تولید و پرورش حیوانات آزمایشگاهی در یکی دو دهه گذشته در دنیا مطرح بوده و موسسه رازی به علت پیشرو بودن در صنعت زیستی و بیولوژی کشور نیز به این حیطه ورود کرده است.

وی با بیان اینکه اصلاح ژنتیکی موجودات در شرایط برون تنی و روش‌های نوین تکثیر و کنترل تولید مثل این موجودات به عنوان یکی از شاخه‌های بیوتکنولوژی مطرح بوده است، از تصویب طرح تولید حیوانات مدل در این موسسه خبر داد و افزود: حیوانات مدل نوعی از حیوانات آزمایشگاهی هستند که پس از دست ورزی‌های ژنتیکی امکان شبیه سازی عملکرد موجودی دیگر با همان ویژگی را در بدن خود دارند.

سرپرست آزمایشگاه تولید مثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی، امکان تولید پروتئین‌های زیستی مهم دیگر موجودات در شیر بز یا گوسفند و تولید حیوانات اس پی اف را از دیگر برنامه‌های این مجموعه نام برد و گفت: این عمل در برخی کشورهای دنیا انجام می‌شود و موسسه رازی نیز با برخورداری از زیرساخت‌های مناسب و نیروی انسانی متخصص به راحتی و با قدرت می‌تواند به این عرصه مهم وارد شود.

داداش پور، حیوانات اس پی اف را فاقد گروه ویژه‌ای از پاتوژن‌ها نام برد و تاکید کرد: این ویژگی به ویژه در واکسن سازی و ارزیابی‌های دارویی از ایجاد انحراف در نتایج آزمایش‌ها پیشگیری می‌کند.

سرپرست آزمایشگاه تولید مثل حیوانات آزمایشگاهی موسسه رازی همچنین گفت: در موسسه رازی برای کار با حیوانات آزمایشگاهی کمیته اخلاق تشکیل شده و تمام کدهای اخلاقی از سوی محققان موسسه رعایت می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.