رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

عده ای با عنوان طب اسلامی و سنتی به مردم آسیب می زنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد انتقاد کرد: عده ای با عنوان طب اسلامی و سنتی در حال آسیب رساندن به مردم هستند.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما محمدرضا دارابی گفت: این افراد که نه علم دارند و نه عمل، تحت عنوان طباسلامی و طب سنتی، طب امت، طب تزکیه و… که هیچ‌کدام مبنای فقهی، علمی و روایتی ندارند، در حال آسیب‌رساندن به مردم هستند.

وی اظهار کرد: این جریان طب اسلامی تبدیل به یک موج در کشور شده است و این موج دارد به شدت به شاخص‌های سلامت آسیب می‌رساند.

دارابی تصریح کرد: ما در این زمینه بسیار آموزش می‌دهیم اما الان این افراد به مساجد پناه برده‌اند و افراد را به مساجد می‌فرستند که تبلیغ طب‌سنتی و فروش دارو ‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در مورد اقدامات دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با افرادی که طب اسلامی ارائه می‌دهند و مشکلات زیادی را ایجاد کرده‌اند، گفت: پنج سال پیش در نامه به استاندار، خطر این افراد را آن زمان تعدادشان کم بود، اما در حال حاضر تبدیل به موج شده‌اند، گوشزد کردم.

وی با بیان اینکه آن زمان می‌شد با این موارد برخورد کرد، اما حالا که به موج تبدیل شده‌اند برخورد با آنها بسیار سخت است، گفت: ما علیه این افراد روشنگری می‌کنیم که مردم خودشان راه درست را انتخاب کنند، البته به تازگی هم با استاندار مکاتبه کرده و گفته ایم که باید شما، نیروی انتظامی و قوه قضاییه پا بگذارید والا کاری از پیش نمی‌رود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.