رییس سازمان حفاظت محیط زیست:

باید محصولات تراریخته را به خدمت بگیریم تا از منابع آب و خاک‌مان حفاظت کنیم/فشار بیش از حد به منابع طبیعی کفر است

دکتر کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، درجلسه شورای ملی ایمنی زیستی با مسوولان شورای سلامت صداوسیما گفت: از برخی رسانه‌ها در خصوص نقد غیرمنصفانه محصولات تراریخته گله مندم، زیرا معتقدم در هر موضوعی ضعف‌ها و قوت‌ها باید با هم دیده شود. از دید محیط زیستی و سلامت، هیچ تحقیقی نشان نداده که محصولات تراریخته روی انسان اثر منفی دارد. باید محصولات تراریخته را به خدمت بگیریم تا از منابع آب و خاک‌مان حفاظت کنیم.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا دکتر کلانتری رییس سازمان حفاظت محیط زیست، درجلسه شورای ملی ایمنی زیستی با مسوولان شورای سلامت صداوسیما گفت: از برخی رسانه‌ها در خصوص نقد غیرمنصفانه محصولات تراریخته گله مندم، زیرا معتقدم در هر موضوعی ضعف‌ها و قوت‌ها باید با هم دیده شود. از دید محیط زیستی و سلامت، هیچ تحقیقی نشان نداده که محصولات تراریخته روی انسان اثر منفی دارد.

وی در ادامه گفت: متاسفانه ما در داخل، راه‌ها را بر بهبود شرایط می‌بندیم. سال ۱۳۶۷ برای هر نفر یک کیلو سم استفاده می‌شد که با اصلاح نباتات توانستیم این شرایط را کنترل کنیم.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه «جامعه را نترسانید» اظهارکرد: با برخی مطلب و برنامه‌های رسانه‌ها مردم از محصولات غذایی بی‌خطر ترسیده‌اند و نگرانی من از سوءتغذیه ناشی از نگرانی مردم بابت غذا است که از فقر و ثروت نیست و ناشی از نگرانی و وحشت ایجاد شده از جانب برخی رسانه‌ها است.

کلانتری با اشاره به وضعیت بارندگی در کشور گفت: بارندگی در کشور ما زیر ۲۰میلی‌متر در سال است و کشور با مشکل روبرو خواهد شد. اگر از فناوری‌ها استفاده نکنیم، مجبوریم سال ۱۴۱۰حدود ۹۰ درصد کالاهای اساسی را وارد کنیم. این میزان در حال حاضر ۵۰ درصد است.

وی با انتقاد از برخی مصوبات مجلس اظهارکرد: می گوییم‌ آب نیست از طرف دیگرمجلس تصویب می‌کند که ۳۵میلیارد مکعب آب مصرف شود تا به اهداف ۹۵ درصدی تولید داخل برسیم. تصمیمات اینچنینی فشار بیش از حدی به منابع طبیعی وارد می‌کند و از نظر من فشار بیش از حد به منابع طبیعی و منابع آبی چه از طریق قانون و چه تبلیغات، کفر است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.