انجمن ایمنی زیستی ایران به عنوان برترین انجمن علمی پیشرو در حوزه “ترویج علم” معرفی شد

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران همزمـان با هفته پژوهش، همایش“پژوهش، فناوري و مسئولیت اجتماعی” عصر روز چهارشنبه 28 آذر ماه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوري و معاونین و مـدیران مربوطه، نماینـدگان مجلس شوراي اسـلامی، اعضاء هیات مـدیره انجمن هاي علمی و جمعی از مسئولین و مقامات کشوري در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

انجمن ایمنی زیستی ایران، بر اساس ارزیابی‌های کارشناسی کمیسیون انجمن‌های علمی کشور به عنوان انجمن برتر در حوزه “ترویج علم” معرفی شد.

انجمن های علمی یکی از نهادهای خودجوش برآمده از جامعه علمی و نخبگان کشور هستند که نقش مهمی در تصمیم گیری ها و ترسیم راهبردهای علمی، مدیریتی و اجرایی دارند و به عنوان مجموعه‌های غنی از متخصصان و دانشمندان ایران با پشتوانه علمی و نگاه جامع‌تر در حوزه تخصصی خود، ضمن آگاهی از وضعیت موجود می‌توانند راهکارهایی را برای خروج از بحران و رسیدن به وضعیت مطلوب ارائه دهند.

کمیسـیون انجمن هاي علمی به منظور تقویت نقش و جایگاه انجمن هاي علمی و همچنین هم افزایی میان انجمن ها و سایر نهادها و دسـتگاه هاي اجرایی کشور و نیز تقـدیر از انجمن هاي برتر، سالانه  همایش“پژوهش، فناوري و مسئولیت اجتماعی” را برگزار می کند.

انجمن ایمنی زیستی ایران بر این باور است که افزایش آگاهی‌های عموم مردم درباره علم و فناوری های نو بویژه زیست فناوری با تکیه بر مستندات علمی معتبر، از جمله مؤثرترین راه‌ها برای افزایش پذیرش فناوری های نو در جامعه خواهد بود. انجمن ایمنی زیستی ایران همواره کوشیده است تا به ترویج علم و تفکر علمی میان عموم مردم بپردازد و اهمیت ترویج علم و فناوری های نو به ویژه زیست فناوری را برای مردم، سیاست‌گذاران و نهادهای اجتماعی در حل بحران های پیش روی حوزه سلامت، کشاورزی و محیط زیست تبیین کند.

مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ضمن تبریک این دستاورد ارزشمند به کلیه اعضای این انجمن علمی، امید دارد از این پس کلیه انجمن های علمی در حوزه های تخصصی خود نقش آفرینی هر چه موثرتری داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.