برنده نوبل شیمی:

فناوری تراریخته به محرومیت زدایی کمک می کند

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از گاردین برندگان جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۸ در نشست خبری دریافت جایزه خود اعلام کردند که ترس بیش از حد از محصولات تراریخته باعث شده است جوامع انسانی از مزایای این فناوری محروم بمانند.

پروفسور فرانسیس آرنولد، یکی از سه برنده جایزه نوبل 2018، گفت: هزاران سال است که در حال انجام اصلاح زیستی در سطح دی ان اِ بوده ایم. وی از سگ های اصلاح نژاد شده به عنوان نمونه ای از این اصلاح زیستی نام برد.

وی تشریح کرد: در حال حاضر ترسی جدید نسبت به آنچه طی هزاران سال انجام داده ایم دیده می شود. این ترس توانایی ما را برای ارائه راه‌حل‌های واقعی محدود می‌کند.

وی افزود: تولید محصولات تراریخته می‌تواند به تامین غذای جمعیت در حال رشد جهان، کشاورزی پایدار و حفاظت از محیط زیست کمک کند. به کمک فناوری مهندسی ژنتیک می توان محصولات تراریخته متحمل به خشکی و مقاوم به بیماری تولید کرد.

وی گفت: برای بهره برداری از این فناوری باید به تسهیل قوانین سخت گیرانه بپردازیم.

پروفسور فرانسیس آرنولد به همراه گریگور وینتر و جرج اسمیت برای تولید آنزیم ها و آنتی بادی های جدید موفق به دریافت جایزه نوبل شدند. با تولید داروها و سوخت های جدید به کمک یافته های این دانشمندان پیشرفت های قابل توجهی در داروسازی و حفاظت از محیط زیست رخ داده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.