نخستین بانک زیستی سلول‌های دریایی کشور در بوشهر ایجاد می‌شود

نخستین بانک زیستی سلول‌های دریایی کشور در مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر اجرایی پژوهشکده علوم زیست پزشکی ،گفت: این بانک ژنی با هدف تولید، گردآوری، تعیین هویت، کنترل کیفی، ثبت و نگهداری، تکثیر و توزیع انواع سلول‌های زیست مندان  خلیج‌فارس راه‌اندازی خواهد شد.

دارا جوکار با اشاره به سفر هفته پیش معاون علمی و فناوری رئیس جمهور به بوشهر، بیان کرد: دکتر ستاری در این سفر قول داد افزون بر کمک به ایجاد بانک زیستی سلول‌های دریایی، سهمیه پذیرش چهار دانشجوی پسادکتری به مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس اختصاص یابد و در زمینه ایجاد اتاق تمیز (Clean room) برای انجام تحقیقات و تولید دارو نیز مشارکت لازم صورت گیرد.

وی یادآور شد: مرکز تحقیقات زیست فناوری دریایی خلیج فارس به عنوان یکی از مراکز پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به منظور بررسی زیستمندان دریایی خلیج فارس و تولید دارو‌ها و محصولات دریایی، در سال ١٣٩٠ راه‌اندازی شده است و با داشتن آزمایشگاه‌های مجهز، مرجع فعالیت‌های حوزه زیست فناوری دریایی در کشور به شمار می‌رود.

مدیر اجرایی پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس تصریح کرد: اکنون نزدیک به ۵۰ عضو هیات علمی مجرب دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نیز پژوهشگرانی از دیگر دانشگاه‌های کشور و همچنین خارج از کشور با این پژوهشکده در زمینه مباحث پژوهشی در ارتباط هستند و نتیجه تلاش‌های آن‌ها در مجلات معتبر علمی ایران و جهان منتشر می‌شود.

جوکار گفت: پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج‌فارس آماده ارائه خدمات تخصصی به پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی و درمانی و صنایع وابسته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.