دومین فن بازار دانشگاه آزاد با موضوع «کشاورزی و منابع طبیعی» برگزار شد.

دومین نمایشگاه فن بازار تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی صبح روز شنبه ۱۳ بهمن آغاز شد. این نمایشگاه در محل نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۵ بهمن ادامه دارد. 

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران دومین نمایشگاه فن بازار تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی صبح روز شنبه ۱۳ بهمن آغاز شد. این نمایشگاه در محل نمایشگاه اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی تا ۱۵ بهمن ادامه دارد. 

دکتر پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دومین نمایشگاه فن‌بازار  با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد مدت هاست که در حوزه رشد و فناوری در حال فعالیت است، گفت: این دانشگاه با حدود 100 واحد رشد موفق شده است طرح های فناورانه قابل توجهی را در رشته های مختلف ارائه دهد،

دکتر نجفی در خصوص اهمیت برپایی نمایشگاه های تخصصی فن بازار اظهار کرد: متاسفانه درصد قابل توجهی از طرح های فناورانه تا امروز نتوانسته اند بازار کشور را توسعه دهند. وی با بیان اینکه راهکارهای مختلفی برای تجاری سازی این محصولات  وجود دارد، افزود: دانشگاه آزاد حوزه ای تحت عنوان اقتصاد دانش بنیان دارد که یکی از وظایف آن برقرای ارتباط بین واحد های دانشگاهی و فناور با سرمایه گذاران و صندوق های سرمایه گذاری است. 

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: برپایی نمایشگاه های فن بازار راهکاری برای معرفی محصولاتی  است که در آستانه تجاری سازی قرار دارند. وی ادامه داد: معرفی این محصولات به سرمایه گذاران و شرکت های هولدینگ اقدامی موثر برای ورود طرح های فناورانه به فضای کسب و کار است. 

دکتر نجفی گفت:  فن بازار با موضوع کشاورزی و منابع طبیعی، دومین نمایشگاه تخصصی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است. وی افزود: اولین نمایشگاه فن بازار این دانشگاه با موضوع تجهیزات پزشکی در آذر ماه برگزار شد.

وی با بیان اینکه این فن بازار یک نمایشگاه تخصصی است که مخاطب آن سرمایه گذاران، صندوق های سرمایه گذاری و هولدینگ ها هستند، افزود: ارزیابان مختلف از شرکت های سرمایه گذاری می توانند با مطالعه طرح های توجیه اقتصادی و ارزیابی محصولات ارائه شده ماهیت آن ها را شناسایی کنند. بنابراین این نمایشگاه فرصت خوبی است که تجاری سازی محصولات ارائه شده فراهم شود که خوشبختانه استقبال خوبی هم از آن صورت گرفته است.

دکنر نجفی با اشاره به حضور دستگاه های دولتی، هولدینگ های خصوصی، هولدینگ های وابسته به نهاد های عمومی در نمایشگاه فن بازار گفت: فرصتی پیش آمده است تا طرح هایی که قبلا منابع مالی آنها تامین نشده است مورد حمایت قرار بگیرد و وارد فضای کسب و کار شود و در واقع بتواند به توسعه فناوری کشور کمک کند.

مدیرکل امور اقتصادی دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی  ادامه داد: 125 محصول فناورانه  برای ارائه در این نمایشگاه پذیرفته شده است. وی افزود: بیوتکنولوژی کشاورزی، کودهای زیستی، کودهای بیولوژیک، آفت کش های بیولوژیک، سیستم آبیاری زیز زمینی، پهباد مرتبط با حوزه کشاورزی، بذور گلخانه ای و بومی،  روش های مختلف کشت زعفران، کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای و…… از محورهایی هستند که در این فن‌بازار مورد توجه جدی قرار گرفته است.

دکتر نجفی در پایان با اشاره به اینکه در حوزه صنایع غذایی و گیاهان دارویی هم محصولات بسیار زیادی برای ارائه وجود دارد، اظهار امیدواری کرد که در حوزه هایی همچون هوشمند سازی سیستم آبیاری، تولید محصولات جانبی آبزیان، ارتقای نگهداری مواد غذایی از طریق نانو تکنولوژی، کشت و کار گیاهان دارویی نیز در آینده فن بازارهای دیگری  از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.