کوبا و چین به دنبال تقویت همکاری در تولید دارو هستند

یک مقام عالیرتبه کوبا گفت: هاوانا و پکن با تمدید تفاهم نامه همکاری بیولوژی، به دنبال تقویت همکاری راهبردی در زمینه بیوتکنولوژی و تولیدات دارویی در سال های آینده هستند.

 به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، یک مقام عالیرتبه کوبا گفت: هاوانا و پکن با تمدید تفاهم نامه همکاری بیولوژی، به دنبال تقویت همکاری راهبردی در زمینه بیوتکنولوژی و تولیدات دارویی در سال های آینده هستند.

میدا موری، معاون گروه تجاری ‘بیو کوبا فارم’، پس از رایزنی دو روزه با مقامات چین، به خبرگزاری ‘شین هوا’ گفت: کوبا و چین تفاهم نامه ای را که برای اولین بار در سال 2004 میلادی و بر مبنای همکاری راهبردی بیولوژی بین خود امضا کرده بودند برای پنج سال دیگر تمدید کردند. 

کارشناسان دو کشور طی دو روز 28 و 29 ماه مارس مصادف با 8 و 9 فروردین ماه جاری، دهمین نشست کار گروه مشترک بیولوژی خود را در هاوانا برگزار کردند که این نشست از سوی کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین و شورای دولت کوبا برنامه ریزی و هدایت می شود.

در این نشست توافقنامه های جدید همکاری بین کوبا و چین امضا و تفاهم نامه بیوتکنولوژی بین دو کشور به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.

به گفته موری، این توافقنامه ها باید مجوز ثبت و توسعه مشترک طرح های نوینی را داشته باشد که هدف شان، درمان سرطان، بیماری های خود ایمنی، سیستم مرکزی اعصاب و پزشکی قلب (کاردیولوژی) است.

وی افزود: شرکت بیو کوبا فارما سازمانی است که تلاش های ملی در زمینه بخش بیومدیکال برای تولید دارو و تجهیزات پزشکی را مدیریت و هماهنگ می کند و در حال حاضر، بیش از 100 پژوهش و پروژه توسعه ای را در دست اجرا دارد که 20 مورد از آنها در مراحل مختلف در اختیار همتایان چینی قرار دارد.

موری خاطر نشان کرد که با وجود چالشی به نام غلبه بر موانع نظارت و کنترل، همکاری دو کشور کوبا و چین باعث حضور قوی تر در صحنه بین المللی خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.