ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری کشور

یکی از اقدامات ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی در سالی که گذشت ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری بود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری مهر، یکی از اقدامات مثبت ستاد توسعه زیست فناوری در حوزه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج، ایجاد بانک اطلاعات فارغ‌التحصیلان زیست‌فناوری بود.

در حال حاضر ۱۵ هزار فارغ‌التحصیل در حوزه زیست‌فناوری در کشور وجود دارد که نیاز به زمینه‌سازی برای اشتغال دارند. ایجاد این بانک اطلاعاتی کمک می‌کند تا در صورت نیاز از تخصص‌های موجود به درستی بهره بگیریم.

همچنین تولید بازی‌های اندرویدی زیست فناوری یکی دیگر از اقدامات این ستاد بود. ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه سرمایه انسانی، آموزش و ترویج اقدامات مختلفی انجام می‌دهد که یکی از این اقدامات، حمایت از تولید بازی در حوزه زیست فناوری است.

این ستاد تاکنون ۸۵۰ میلیون ریال بودجه برای تولید و حمایت از تولید بازی‌های رایانه‌ای هزینه کرده تا مفاهیم مربوط به زیست فناوری در بطن جامعه و بین مردم نهادینه شود. تعداد بازی‌های اندرویدی تولید شده تاکنون ۱۳ عدد بوده است.

معرفی برترین‌های زیست‌فناوری

این ستاد در سالی که گذشت اقدام به حمایت از پژوهشگران برتر حوزه زیست فناوری کرد. بر اساس اعلام ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگران جوان و واحدهای پژوهشی برتر حوزه زیست فناوری سراسر کشور را حمایت می‌کند. سال گذشته این ستاد از پژوهشگران برتر حوزه زیست فناوری در کشور حمایت و از برترین‌ها تقدیر کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.