از بلاک‌چین تا روابط انسان و حشرات در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست

دبیر هجدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست، جزئیات برنامه کارگاه‌ها و مناظره‌های این نمایشگاه را اعلام کرد و از طرح موضوعات مختلف همچون فناوری بلاک‌چین در آینده کره زمین تا رابطه انسان با حشرات و راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در این رویداد خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا آرزو آقامحمدی در تشریح برنامه‌های هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست گفت: این نمایشگاه از صبح روز شنبه 24 فروردین‌ماه، کار خود را آغاز می‌کند که با توجه به رویکرد راهبردی نمایشگاه امسال، کارگاه‌های متنوع آموزشی و مناظره‌های دانشجویی با نگاهی نو و کاربردی به مسائل محیط زیستی برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در روز نخست برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی با موضوع «بطری‌های آب‌معدنی یا دستگاه تصفیه آب خانگی»، «مدیریت سبز»، «سبک زندگی آگاهانه و مسئولانه» و «ارزیابی اثرات زیست‌محیطی طرح‌های توسعه» در کافه گفتگو برگزار خواهد شد.

آقامحمدی ادامه داد: همچنین در این روز، در پاتوق سبز، میزبان مناظره تخصصی «خودکفایی در محصولات کشاورزی رویکردی اشتباه است» خواهیم بود و کارگاه‌های آموزشی «محیط‌زیست، سیلاب و مسئولیت اجتماعی»، «آشنایی با پرماکالچر و کشاورزی همسو با طبیعت» و «گردشگری پایدار و معیشت جوامع محلی» از دیگر برنامه‌های روز نخست خواهد بود.
وی با بیان اینکه در روز دوم نمایشگاه هم شاهد برگزاری کارگاه‌های متنوعی خواهیم بود، گفت: در این روز، کارگاه‌های آموزشی «افزایش محصولات کشاورزی و بازچرخانی آب استخرهای پرورش ماهی قزل‌آلا»، «شناخت و کشت گیاهان دارویی با رویکرد اکولوژیکی و اقتصادی در مراتع و جنگل‌های کشور»، «توسعه پایدار و سازمان‌های مردم‌نهاد» و «تنوع زیستی کشاورزی» در محل کافه گفت‌وگو برگزار می‌شود.

آقامحمدی ادامه داد: مناظره دانشجویی «عامل اصلی نابودی دریاچه ارومیه خشک‌سالی و عوامل طبیعی است»، پنل «حمل‌ونقل پایدار و آینده خودروهای برقی در توسعه حمل‌ونقل عمومی» و کارگاه آموزشی «محصول سبز» نیز از دیگر برنامه‌های دومین روز نمایشگاه است که در پاتوق سبز برگزار می‌شود.

به گفته دبیر هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، کارگاه آموزشی «شیوه‌های کشاورزی در زیست‌بوم‌های خشک»، کارگاه آموزشی «تصفیه پساب کارخانه‌ها و بازچرخانی آب تصفیه‌شده»، کارگاه آموزشی رد پای کربن، کارگاه آموزشی «مالیات سبز و مالیات مستقیم» و کارگاه آموزشی «روابط انسان، حشرات و مراتع» نیز از جمله برنامه‌های روز سوم برگزاری نمایشگاه است.

آقامحمدی با بیان اینکه در روز سوم، کارگاه آموزشی «فنّاوری بلاک‌چین و آینده‌ سیاره زمین»، پنل «نقدی بر مصوبه بازنگری و اصلاح قانون برج باغ‌ها» و پنل «سیل، مردم و طبیعت» برگزار خواهد شد، از برگزاری مناظره دانشجویی با عنوان «راهکار مناسب کاهش آلودگی هوا در شهر تهران آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است» در پاتوق سبز خبر داد.
در روز چهارم و پایانی نمایشگاه بین المللی محیط زیست نیز کارگاه‌های آموزشی «روش های کشاورزی سازگار با اقلیم»، «مدیریت مصرف و پایداری محیط‌زیستی»، «تفاوت سبک زندگی لاکچری و آگاهانه» و کارگاه آموزشی «ردپای آب» در کافه گفت‌وگو برگزار می‌شود.

همچنین پاتوق سبز در این روز میزبان مناظره دانشجویی با موضوع «برای رسیدن به توسعه پایدار ارتقای فرهنگ مردم مهم‌تر از مدیریت منابع تردیدناپذیر است»، پنل «تجربه تعامل محلی برای ارتقاء کیفیت محیط‌زیست؛ تجربه فرحزاد» و پنل «نقش مشارکت‌های مردمی در حفاظت از» خواهد بود.

هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست از روز شنبه 24 فروردین‌ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپاست و عواید حاصل از این نمایشگاه به سیل‌زدگان حوادث اخیر کشور اهدا می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.