پاکستان؛ از مهم ترین تولید کنندگان ذرت و پنبه تراریخته در دنیا

65 درصد كل صادرات پاكستان مربوط به بخش كشاورزي است. این کشور یکی از مهمترين توليدكنندگان ذرت و پنبه تراريخته در دنيا محسوب می شود. تجزيه و تحليل های دقيق نشان مي دهد ٧٣/٢ درصد پنبه پاكستان صادر مي شود.

به گزارش مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران به نقل از انجمن صنايع خوراك دام،طيور و آبزيان ايران، پيرو سفر نخست وزير پاكستان به ايران پيشنهاد واردات سبوس گندم، صادرات خدمات فني مهندسي در زمينه احداث و به روز رساني كارخانجات خوراك دام، كنجاله تخم پنبه و پنبه دانه،  از جانب انجمن صنايع خوراك دام ايران و صادرات خوراك آبزيان و اسب با هدف كمك به توسعه مناسبات تجاري دو كشور در صنعت خوراك دام مورد تاكيد و تاييد قرار گرفت.

گفتنی است بخش عمده اي از اقتصاد پاكستان به كشاورزي اختصاص دارد؛ به گونه اي كه حدود ٢٠٪‏ از كل توليد ناخالص داخلي پاكستان را به خود اختصاص داده است و ٤٢/٣ درصد از مردم پاكستان در  این بخش مشغول به كار هستند. البته اين رقم در ايالت پنجاب به ٤٣/٥ درصد و در مناطق روستايي به بيش از ٦١ درصد مي رسد. به همين منظور كشاورزي نقش مهمي در كاهش فقر در روستاها ايفا مي كند.

علاوه بر این ٦٥ درصد كل صادرات پاكستان مربوط به بخش كشاورزي است. تجزيه و تحليل های دقيق نشان مي دهد؛ ٧٣/٢ درصد پنبه و صنايع وابسته و ٢٦/٨ درصد ميوه، برنج و دام پاكستان صادر مي شود. این کشور یکی از مهمترين توليدكنندگان ذرت و پنبه تراريخته در دنيا و همچنين آنها جز ٥ كشور صادركننده علوفه قاره كهن هستند..

پاكستان از خريداران اصلي سورگوم ايالات متحده آمريكا است. ضمن اينكه توليد ذرت پاكستاني ها در سال گذشته ٠.٢٪‏ نسبت به سال ٢٠١٧ افزايش داشت. ذرت ٠.٤٪‏ به توليد ناخالص داخلي اين كشور كمك مي كند. سومين خريدار ذرت اين كشور صنعت خوراك دام است. آنها در حال برنامه ريزي جهت صادرات ذرت هم هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.