انجمن بیوتکنولوژی ایران در گذر تاریخ

انجمن بیوتکنولوژی ایران در سال ۱۳۷۶ با مجوز کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسما تأسیس شد و به ثبت رسید. دکتر عارف به پاس خدمات ارزشمندش به بیوتکنولوژی از سال 1382 عضو افتخاری این انجمن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، انجمن بیوتکنولوژی ایران با بهره‌گیری از توان فکری و علمی متخصصین بیوتکنولوژی کشور در جهت توسعه و گسترش این فناوری مهم روز، در تاریخ ۱۳۷۶/۱۰/۲۱ با مجوز کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسما تأسیس شد و به ثبت رسید.

تبیین راهبردها و راهکارهای تحقق چشم اندازهای کلان نظام در حوزه زیست فناوری، نهادینه سازی توسعه پایدار و پویا به منظور دستیابی کشور به سهم مناسبی از تولید ناخالص ملی با بهره مندی از فناوری های زیستی، ترغیب، تشویق و جلب مشارکت نیروی انسانی متخصص در کارآفرینی و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی، حمایت و تشویق بخش خصوصی جهت فعالیت در زمینه های مختلف زیست فناوری، فرهنگ سازی و زمینه سازی جهت بهره مندی از فناوری های زیستی در راستای ارتقاء کیفیت زندگی مردم، بخشی از اهداف مهم این انجمن است.

در سال 1382 دکتر عارف معاون اول رییس جمهور، به پاس خدمات ارزشمندش به بیوتکنولوژی و ایمنی زیستی به عضویت افتخاری انجمن بیوتکنولوژی کشور در آمد.

دکتر مصطفی معین، دکتر عیسی کلانتری و دکتر مسعود پزشکیان از دیگر اعضای افتخاری این انجمن هستند.

نامه زیر را به عنوان برگی از تاریخ بیوتکنولوژی کشور ببینید:

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.