فعالیت شرکت‌های بیوتکنولوژی و فناوری نوین در مراکز رشد دانشگاه آزاد

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از شرکت‌های فعال در حوزه‌های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و فناوری نوین در مراکز رشد این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری فارس، به منظور ایجاد، گسترش همفکری و همکاری‌های پژوهشی و فناوری، تفاهم‌نامه ای بین دانشگاه آزاد اسلامی و هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) به امضای دکتر بابک نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر رضا آقانوری دبیر هیأت امنای هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) رسید.

نگاهداری سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه در حال حاضر درمان‌های نوین با رویکردهای سلولی و مولکولی اهمیت ویژه ای پیدا کرده، گفت: شاید درمان های رایج امروز پزشکی در آینده جای خود را به رویکردهای نوین در تشخیص و درمان بدهد که اساس آنها روش های مولکولی و سلولی است.

وی افزود: مجموعه هلدینگ درمان های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) تمرکز ویژه‌ای بر توسعه فناوری های نوین برای درمان بیماری‌های صعب العلاج با رویکردهای سلولی و مولکولی دارد.

سرپرست معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: تولید کیت‌های تشخیصی یا تولید واکسن سرطان مبتنی بر رویکردهای سلولی و مولکولی از جمله پروژه‌های است که در مجموعه هلدینگ درمان های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) در حال سرمایه گذاری است.

نگاهداری با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای مراکز تحقیقات مطلوب و مناسبی در حوزه‌های زیست فناوری، فناوری‌های نوین و نانو فناوری است، گفت: محققان و اعضای هیأت علمی برجسته و دانشمند در این مراکز تحقیقاتی مشغول به تحقیق و پژوهش هستند. همچنین بخش قابل توجهی از شرکت‌های فعال در حوزه های بیوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و فناوری نوین در مراکز رشد فعالیت می کنند. بنابراین دو ظرفیت عمده در عرصه تحقیقات و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و متمرکز است.

وی تقارن انعقاد تفاهم نامه با میلاد امام حسن مجتبی (ع) را به فال نیک گرفت و افزود: امیدوارم این همکاری سرمنشاء خیرات و برکات در کشور و توسعه درمان های نوین در پزشکی شود.

 آقانوری دبیر هیأت امنای هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) نیز در این مراسم با بیان اینکه مراکز رشد از بخش‌های خصوصی حمایت می کنند تا حوزه تحقیقات به صنعت وصل شود، اظهار داشت: هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته مجموعه ای از 4 شرکت و 5 مؤسسه است که مأموریت بخشی از آنها توسعه فناوری‌های دارویی و توسعه فناوری‌های درمانی است و بخشی دیگر نیز فناوری های نوین را پیگیری می کنند.

وی تأکید کرد: هلدینگ توسعه درمان‌های پیشرفته دانشگاه امام حسین (ع) وابستگی به دولت ندارد و هدفش بن بست شکنی در امور درمان بیماری های غیرواگیر کشنده اصلی است که جامعه امروز به شدت با آنها مواجه است.

 آقانوری با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای دو ویژگی اصلی است، گفت: وجود منابع انسانی بسیار غنی و دانشمند و همچنین عدم وابستگی به دولت و خودکفایی دو ویژگی ارزشمند دانشگاه آزاد اسلامی است که امیدواریم با انعقاد این تفاهم نامه بتوانیم درمان های نوین را بیش از گذشته توسعه دهیم.

تحقق اهداف و سیاست‌های بالادستی و برنامه راهبردی کشور از جمله قانون برنامه ششم توسعه، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، استفاده متقابل از ظرفیت‌های سخت افزاری، دانش افزاری، توان علمی و مهارتی دو طرف به منظور ارتقاء کیفیت، اجرای پروژه های R&D حوزه درمان های پیشرفته تا مرحله بهره برداری از محصول، تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه درمان های پیشرفته در مقاطع تحصیلی به ویژه فلوشیپ، تکمیل و تجهیز و راه اندازی مرکز غیردولتی درمانی، آموزشی، پژوهشی درمان های پیشرفته از اهداف این تفاهم نامه است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.