توسط محققان استرالیایی صورت گرفت؛

شناسایی قارچی که منبع طلا است!

طلا از جمله فلزات گرانبهایی است که در صنعت الکترونیک کاربرد دارد و دانشمندان استرالیایی موفق به شناسایی نوعی قارچ شده اند که می‌تواند منبع جدیدی برای جمع آوری و استخراج طلا باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از  خبرگزاری مهر ، در این قارچ که Fusarium oxsporum نام دارد، ذرات کوچک طلا شناسایی شده که جلوه‌ای زیبا به آن می بخشد. وجود طلا در این نوع قارچ می‌تواند از مشکلات زیست محیطی ناشی از تخریب محیط زیست برای استخراج طلا بکاهد و منبعی جدید برای دسترسی به این فلز ارزشمند در اختیار بشر قرار دهد.

قارچ یادشده که مانند بسیاری از قارچ‌های عادی در خاک رشد می‌کند، قادر به اکسیداسیون ذرات کوچک طلا بوده و این ذرات در لایه‌های مختلف قارچ مذکور نفوذ کرده و جای می‌گیرند. همین امر به جابجایی و انتقال طلا در نقاط مختلف زمین نیز کمک می‌کند.

پیش از این مشخص شده بود که قارچ‌ها مانند پوست و برگ درخت‌ها، نقش مهمی در تخریب و سپس بازیافت مواد آلی و فلزاتی همچون آلومینیوم، آهن، منگنز و کلسیم ایفا می‌کنند، اما این اولین بار است که مشخص شده در مورد طلا نیز چنین سازوکاری در قارچ‌ها رخ می‌دهد.

سازوکار جذب و ذخیره سازی طلا در قارچ Fusarium oxsporum هنوز به طور دقیق مشخص نیست ولی این قارچ‌ها در مقایسه با قارچ‌های دیگر سریع‌تر رشد کرده و بزرگ می‌شوند و وجود طلا در آنها باعث می‌شود خاک محیط اطراف تنوع زیستی بیشتری پیدا کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.