محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شود

یکی از برنامه‎های شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ایجاد سامانه شناسایی و ردیابی زنجیره‏ تامین محصولات کشاورزی با تاکید بر محصولات سالم است. مدل این سامانه ردیابی بر اساس استانداردهای جهانی GS1 طراحی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری به منظور عضوگیری از میان تولیدکنندگان محصولات سالم یعنی کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات کشاورزی سالم فرآوری شده، سامانه سالم کلاب را راه‌اندازی می کند. 

تولیدکنندگان محصولات سالم با عضویت در سامانه فوق و ثبت اطلاعات خود، موفق به عضویت در شبکه شمس و استفاده از امکانات آن خواهند شد. بدین طریق ستاد شمس توانسته است بیش از 200 عضو حقیقی و حقوقی در زنجیره تولید تا مصرف را گرد هم آورد و بیش از 10 هزار مخاطب در حوزه مصرف محصولات سالم گواهی شده را شناسایی و سازماندهی کند.

طرح شمس یا شبکه محصول سالم ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای این مدل ردیابی، به هر شخص یا شرکت، یک پیش‏ شماره شرکتی از GS1 کشور ارائه می کند. این شماره در بانک اطلاعاتی مرکزی ثبت می ‏شود. بدین ترتیب، همه مکانها دارای شناسه شده و تمایز بین آنها کاملا شفاف و بدون ابهام برای مصرف کننده وبرای همه کنشگران خواهد شد. 

شبکه محصول سالم (طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی راه اندازی شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.