۴ هزار و ۱۰۰ گونه دریایی در کشور شناسایی شد

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۴ هزار و ۱۰۰ گونه دریایی در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری آنا، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست از شناسایی ۴ هزار و ۱۰۰ گونه دریایی در کشور خبر داد.

احمد لاهیجان‌زاده در رابطه با آخرین آمار از محیط زیست دریایی اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مجموع طول سواحل کشور است و بیش از ۲۲.۵ درصد جمعیت کشور ایران  در کنار سواحل زندگی می‌کنند.

وی افزود: اگر یک‌سری زیرساخت‌ فراهم شود جمعیت مانند سایر کشور‌های جهان به سواحل هجوم می‌آورند؛ همان‌طور که در شرایط فعلی جمعیت بسیاری در کنار سواحل مستقر هستند.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در بخش دریا و سواحل از نظر تنوع زیستی از غنای بالایی برخوردار هستیم، تصریح کرد: نزدیک به ۲ هزار گونه گیاهی و جانوری در شمال و ۲ هزار و ۱۰۰ گونه در جنوب کشور شناسایی شده است و این احتمال وجود دارد که اگر مطالعات دقیقی صورت گیرد این ارقام افزایش یابد.

لاهیجان‌زاده بیان کرد: از نظر استقرار صنایع و بنادر نیز ارقام قابل‌توجهی وجود دارد. وی تصریح کرد: تالاب‌ها برگرفته از حوضه‌های آبریز هستند و تقریباً تمام پهنه ایران حوضه آبریز است، لذا اگر هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی وجود نداشته باشد مدیریت این پهنه بزرگ بسیار سخت می‌شود و اثرات خود را بر روی اکوسیستم دریایی و تالابی خواهد گذاشت.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: براساس گزارش کنوانسیون رامسر ۱۰۵ تالاب مورد مطالعه قرار گرفته است که ۳ میلیون هکتار مساحت دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.