معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت:

ایران دارو‌های بیوتکنولوژی را به روسیه صادر می‌کند

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان کشور دارو‌های بیوتکنولوژی خود را به کشور‌هایی همچون روسیه صادر می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو،  رضا ملک‌زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در گرد‌همایی مدیران توسعه فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، گفت: ایران در مجموعه تولید علم از قبیل علوم بهداشتی و پزشکی رتبه ۱۶ را در سطح بین‌المللی دارد.
ملک زاده با بیان اینکه در حوزه داروسازی توانسته‌ایم نیاز به دارو‌های گران و مهم را در ایران رفع کنیم، ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی، گاز هلیوم مورد استفاده در دستگاه‌های ام آر آی را تولید کرده ایم. ما باید به این اعتقاد برسیم که ظرفیت و توانایی بالایی در تولید محصولات مورد نیاز داریم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات جامعه فناور در زمینه ارائه خدمات بیان کرد: برای تسهیل سیستم فناوری و کارآیی بهتر آن، نیاز به زمان داریم، بخشی از مشکلات موجود سیستم فناوری در زمینه روند کسب پروانه سلامت توسط محصولات فناورانه است که به سازمان غذا و دارو ارتباط دارد.

 
وی افزود: در این زمینه برنامه‌هایی از سوی وزارت بهداشت برای آینده درنظر گرفته شده است، اما وزارت بهداشت نتوانسته آن‌طور که باید و شاید از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت کند، امیدواریم با تلاش بیشتر نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان را در جهت توسعه فناوری کشور برطرف کنیم. 

ملک زاده یادآور شد: امکان تولید اکثر تجهیزات مورد نیاز کشور را داریم، باید نگاه به بازار بیرون داشته باشیم، اکنون در زمینه دارو‌های بیوتکنولوژی شرکت‌های ما حتی به کشور روسیه صادرات دارند.

معاون تحقیقات وزارت بهداشت تاکید کرد: باید تلاش کنیم با وجود موانع درعرصه بین‌المللی روبه جلو حرکت کنیم، باید از فرصت تحریمی که پیش آمده استفاده مثبت کرد و به خوداتکایی به خصوص در بخش دارو و تجهیزات پزشکی رسید.

ملک زاده با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی باید باهم تفاهم نامه همکاری امضاء کنند، بیان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی و غیرعلوم پزشکی باید باهم تفاهم‌نامه همکاری مشترک منعقد کنند، ما نیاز داریم که در بخش سلامت از رشته‌های آی تی و شیمی و سایر رشته‌ها استفاده کنیم. در حال حاضر با همکاری پارک‌های علم و فناوری دانشگاه شریف و دانشگاه امیرکبیر در حال ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان مشترک هستیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.