زیست‌فناوری یکی از پردرآمدترین حوزه‌های صنایع دریایی

بیوتکنولوژی دریایی یکی از حوزه‌های جدید و در حال رشد است که به کشف و استفاده از فرآورده‌ها و فرآیندهای برگرفته از موجودات دریایی اختصاص دارد. لذا می تواند یکی از پر درآمد ترین حوزه های صنایع دریایی به شمار آید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایمنا، نرگس امراللهی، عضو هیئت‌ علمی دانشگاه هرمزگان در این باره می گوید: به زبان ساده زیست‌فناوری یا بیوتکنولوژی کاربرد روش‌های علمی و فنی در تبدیل بعضی مواد به کمک عوامل بیولوژیک (میکروارگانیسم‌‏ها، یاخته‌های گیاهی و جانوری و آنزیم‏‌ها و… ) به منظور تولید کالا و خدمات در صنایع مختلف به‌‏ویژه کشاورزی، صنایع غذایی، آرایشی، دارویی و پزشکی است.

به گفته وی گیاهان دریایی دارای پتانسیل‌های صنعتی در زمینه‌هایی همچون تولید مواد دارویی، آرایشی، افزودنی‌های غذایی، کاوشگرهای مولکولی، آنزیم‌ها، مواد شیمیایی ویژه و مواد شیمیایی مورد استفاده در کشاورزی هستند.

مدیر گروه زیست‌شناسی دریا دانشگاه هرمزگان مهم‌ترین فواید بیوتکنولوژی دریایی را تولید فرآورده‌های جدید و اصلاح‌شده از منابع دریایی، عنوان می کند و می افزاید: فراهم آوردن تکنیک‌های جدید جهت ردیابی، ارزیابی ذخیره، حفاظت و مدیریت اکوسیستم‌های دریایی و در نهایت پرورش آبزیان به‌صورت پایدار و مطمئن از مزایای بیوتکنولوژی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.