ارسال بیش از ۸۰۰ مقاله به سومین کنگره زیست‌فناوری ایران

بیش از ۸۰۰ مقاله علمی به دبیرخانه سومین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی زیست‌فناوری ایران ارسال شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایرنا، سومین کنگره بین‌المللی و یازدهمین کنگره ملی بیوتکنولوژی با تلاش انجمن بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ شهریور ماه امسال و به مدت سه روز در مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

بیوتکنولوژی یا زیست‌فناوری از ترکیب «علم بیولوژی» و «فن تکنولوژی» با رابطه‌های بسیار پیچیده به وجود آمده است. در حقیقت زیست‌فناوری مجموعه‌ای از روش‌هایی برای تولید، تغییر و اصلاح فرآورده‌ها، به‌نژادی گیاهان و جانوران و تولید میکروارگانیسم‌های خاص برای کاربردهای ویژه است که در آن از ارگانیسم‌های زنده و مفید استفاده می‌کنند.

صادق شجاعی دبیر اجرایی این همایش در این باره گفت: تا کنون بیش از ۸۰۰ مقاله علمی توسط دانشجویان، پژوهشگران و اساتید زیست‌فناوری به دبیرخانه این همایش ارسال شده است.

وی با اشاره به برگزاری ۱۰ دوره پیشین این رویداد مهم علمی در دو دهه گذشته و پیشرفت‌های علم زیست‌فناوری در سالیان اخیر اظهار کرد: در سه دوره اخیر با تلاش انجمن بیوتکنولوژی کشورمان و با حمایت دانش‌پژوهان و اساتید این علم سه دوره اخیر این همایش به صورت بین‌المللی برگزار شده که نشان از اهمیت و پیشرفت علم بیوتکنولوژی در مجامع علمی کشور دارد.

دبیر اجرایی همایش ادامه داد: محورهای اصلی همایش امسال زیست فناوری پزشکی و دارویی، زیست فناوری گیاهی، زیست فناوری جانوری، زیست فناوری صنعت، معدن و محیط زیست، نانو زیست فناوری، بیو انفورماتیک، زیست سامانه‌ها و مباحث اخلاقی در زیست فناوری است که هر کدام از آنها دارای سه زیر شاخه تخصصی هستند.

شجاعی عنوان کرد: به دلیل تایید این رویداد مهم علمی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقاله‌های ارسالی به سومین همایش بین‌المللی بیوتکنولوژی پس از داوری و پذیرش مورد تایید (ISC) پایگاه استنادی علوم جهان اسلام قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:
سومین همایش بین‌المللی و یازدهمین همایش ملی بیوتکنولوژی

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.