معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از بزرگترین نمایشگاه صنعتی فناوری روسیه بازدید کرد

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران پس از سخنرانی در نمایشگاه «اینوپروم» روسیه از این نمایشگاه که مهمترین دستاوردهای صنعتی و فناوری این کشور را در دل خود جای داده است، بازدید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهر یکاترینبورگ روسیه صبح امروز میزبان هیات علمی و فناوری از جمهوری اسلامی ایران شد که در راس آن سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری حضور داشت.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری پس از ورود به این شهر نخست در نشست تجاری و فناوری مشترک میان ایران و روسیه شرکت کرد و درباره دستارودهای شرکت های دانش بنیان ایرانی سخن گفت. پس از آن نیز جلسات شرکت های دانش بنیان ایرانی و روسیه برگزار شد تا زمینه همکاری های دوجانبه و صادرات محصولات فراهم شود.

ستاری پس از سخنرانی در این جلسه با حضور در دهمین نمایشگاه بین المللی صنعتی «اینوپروم 2019» از دستاورد شرکت های حاضر در آن بازدید کرد. همچنین علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و یک هیات علمی و فناوری بلند پایه متشکل از مدیران شرکت های دانش بنیان، صندوق ها و یک شتابدهنده، ستاری را در این بازدید همراهی کردند. این شرکت های دانش بنیان از حوزه های مختلفی همچون آی تی، نرم افزار، شرکت های صنعتی، رباتیک، پزشکی و دارویی و نانوفناوری هستند.

حضور در این نمایشگاه فرصتی برای شناسایی فناوری های جدید است که شرکت های دانش بنیان ایرانی می توانند از این فرصت برای توسعه بازار خود بهره برند.

این نمایشگاه از 17 تا 20 تیر ماه سال جاری با حمایت وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه در حال برگزاری است. موضوع اصلی اینوپروم 2019 «تولید دیجیتال: راهکارهای اشتراکی» است. این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه صنعتی روسیه در حوزه تجهیزات دیجیتالی است که روسای بزرگترین شرکت های صنعتی از کشورهای مختلف همچون آلمان، ایتالیا، اتریش، مجارستان، ژاپن، آفریقای جنوبی، قزاقستان، چک، چین، کره جنوبی، تایوان و فرانسه در آن حضور دارند و دستاوردهای خود در این حوزه را در معرض نمایش قرار داده اند.

برنامه کاری نمایشگاه بیش از 160 مراسم همچون میزگرد، مباحثه، کارگروه آموزشی با حضور روسای شرکت ها، بزرگترین اتحادیه های بین المللی تخصصی و انستیتوهای تخصصی دولتی را شامل می شود. همچنین در سال 2018 بیش از 600 غرفه دار در این نمایشگاه شرکت کردند و ظرف 4 روز 46 هزار نفر از 107 کشور جهان از نمایشگاه بازدید داشتند که بیش از 76 درصد آنها مدیران عالی رتبه روسی و خارجی بودند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.