نانو و بیوتکنولوژی می‌تواند مشکل شیرابه‌ پسماندهای کرج را حل کند

رئیس کمیسیون معماری شورای شهر کرج گفت: مدیریت شهری را از ایده های خلاقانه محروم نکنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، احد رسولی رئیس کمیسیون معماری شورای شهر کرج در رویداد واقعیت‌های استارتاپی که در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار شد، اظهار کرد: برای حل مشکلات شهر نیازمند ایجاد فضاهای جدید هستیم که برگزاری استارتاپ‌ها‌ بخشی از این فضاها هستند.

وی ادامه داد: شورا و شهرداری کرج به دنبال این است که توانمندی گروه‌های استارتاپی را بشناسد و از ایده و خلاقیت آنها برای حل معضلات شهر بهره بگیرد.

وی افزود: اینکه گروه‌های استارتاپی در حل کدامیک از معضلات شهری می‌توانند موثر واقع شوند به بحث و بررسی با اعضای این گروه‌ها نیاز دارد و نیازمند صرف زمان است و نباید سرسری از کنار آن عبور کرد.

این مسئول ابراز کرد: به نظر می‌رسد استفاده از ایده و خلاقیت گروه‌های استارتاپی   بتواند در ساماندهی بافت فرسوده و مدیریت پسماند موثر واقع شود.

عضو شورای شهر کرج گفت: در حوزه استفاده از توانمندی و پتانسیل‌های گروه‌های استارتاپی در ابتدای راه هستیم ولی این طور هم نیست که مدیریت شهری هیچ اقدامی در این راستا صورت نداده باشد.

رسولی ابراز کرد: شهرداری کرج از حدود پنج سال پیش حمایت خود را از گروه‌های استارتاپی آغاز کرده و این مسیر تا راه اندازی خانه استارتاپ کرج پیش رفته است.

وی اظهار کرد: در حوزه استارتاپ باید حمایت‌های خاصی از گروه‌های فعال از جمله بخشودگی مالیاتی، ارائه تسهیلات بانکی و ایجاد فضای کار مناسب صورت بگیرد تا این گروه‌ها بدون دغدغه بتوانند به ایده‌های خود پروبال داده و آنها را به مرحله اجرا برسانند.

وی توضیح داد: نباید اجازه دهیم ارتباط دوسویه گروه‌های استارتاپی با مدیریت شهری قطع شود چون در این صورت شورا و شهرداری از بهره گیری از ایده های خلاقانه در زمینه‌های مختلف محروم خواهد شد.

وی گفت: به نظر می‌رسد ورود استارتاپ‌ها در حوزه نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی بتواند سرعت حل برخی از مشکلات شهری مثل شیرابه پسماندها را سرعت ببخشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.