ستاری خبر داد:

برنامه ویژه ایران برای مقابله با تحریم‌های بیوتکنولوژی

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سالانه 600 میلیون دلار مواد موثره دارویی در حوزه انسانی به کشور وارد می‌شود گفت: با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است می‌توانیم 80 تا 90 درصد این مواد را در داخل تولید کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، سورنا ستاری امروز یکشنبه 30 تیرماه در حاشیه بازدید از یک شرکت دانش‌بنیان در حوزه دارویی در گرمدره گفت: بازدیدهای ما از استان البرز  به خاطر وجود شرکت‌های دانش‌بنیان زیاد است و امروز هم بازدیدی در حوزه دارویی صورت گرفت.

ستاری ادامه داد: یکی از کارهای بزرگی که آینده نتایج آن بیرون می‌آید اتفاقی است که در زمینه شتاب دهنده‌های حوزه بیوتکنولوژی رخ داده و جوانانی که در حوزه داروهای انسانی و حیوانی و واکسن‌های مربوطه دارای ایده هستند و می‌توانند بعد از مدتی شرکت خود را داشته باشند و سرمایه‌گذار پیدا کرده و تولید کننده شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما برنامه خاصی برای مقابله با تحریم به خصوص در بحث بیوتکنولوژی داریم و  به زودی عدد قابل توجهی از حمایت‌ها  را بر حوزه داروها و واکسن‌های دام و طیور متمرکز می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در حال حاضر اکوسیستم مناسبی در این حوزه درست شده است و اگرچه در بیوتکنولوژی قدرت اول منطقه هستیم و شرکت‌های فوق‌العاده‌ای داریم ولی امیدواریم که این حرکت جدید در حوزه دام و طیور بتواند وابستگی کشور را در داروها و واکسن‌های مربوطه را جبران کند.

وی با بیان اینکه بحث‌های مربوط به پروبیوتیک‌ها از برنامه‌های جدی ماست که از سال گذشته شروع شده  افزود: نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.

وی در پایان با اشاره به رونمایی از هشت محصول جدیدی در حوزه مواد موثره دارویی در بازدید امروز گفت: حمایت ما  در حوزه بیوتکنولوژی جدی‌ست چون سالانه 600 میلیون دلار واردات مواد موثره دارویی فقط در حوزه انسانی داریم و با پروژه‌هایی که در حال پیاده شدن است 80 تا 90 درصد آن را می‌توانیم تولید داخل کنیم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.