اجرای طرح زیست فناوری دانش آموزی در کشور

رئیس انستیتو پاستور شمال کشور گفت: طرح زیست فناوری دانش آموزی با موضوع این انستیتو در ۷ استان کشور اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، محسن آسوری در جشنواره زیست فناوری دانش آموزی منطقه شمال که در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری برگزار شد، توجه به زیست فناوری دریایی، کشاورزی و پزشکی را اساس فعالیت‌های پژوهشی انستیتو پاستور شمال کشور دانست.

وی گفت: امروزه شرکت‌های بزرگ فیلمسازی با ورود به حوزه فیلمسازی زیست فناوری و ژنتیک در برنامه ریزی‌های کلان کشور‌ها حضور دارند.

رئیس انستیتو پاستور شمال کشور با بیان اینکه دست ساخته‌های دانش آموزی با تخیل‌های آن‌ها منجر به ثبت اختراعات شده و انستیتو پاستور با هدف ترویج زیست فناوری دانش آموزی در شمال کشور فعالیت خود را از پارسال آغاز کرده است، از اجرای فعالیت علمی زیست فناوری در ۷ استان کشور شامل تهران، مازندران، گیلان، گلستان، یزد، لرستان و خوزستان به مدت ۵ سال با جذب ۲۰۰ تا ۸۰۰ دانش آموز خبر داد. 
آسوری با اشاره به جذب خیران و ایجاد زمینه برای فعال سازی پژوهش سرا‌های دانش آموزان گفت: رویکرد علمی انستیتو، اجرای تحقیقات در حوزه بیماری‌های عفونی، سرطانی و سلول‌های دانش بنیان است.

عرب خزائلی مدیر آموزش و پرورش شهرستان میاندورود نیز در این جشنواره با اشاره به اینکه ۲۸ مقاله در بخش تولید محتوای زیست فناوری دانش آموزی به دبیرخانه جشنواره (آموزش و پرورش این شهرستان) ارسال شد افزود: تولید محتوای الکترونیکی در حوزه دانش زیستی، تولیدات بیوتکنولوژی و تولید دارو در حوزه زیست فناوری پزشکی، مهمترین مقالات ارائه شده درجشنواره زیست فناوری دانش آموزی منطقه شمال بود. همچنین در پایان جشنواره از دانش آموزان برگزیده تقدیر شد.
انستیتو پاستور شمال کشور در شهرستان آمل قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.