پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری، میزبان منتخبان مدارس خلاقیت

برنامه بازدید علمی، فرهنگی و تحقیقاتی از پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور به همت بنیاد نخبگان گیلان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از بنیاد ملی نخبگان، بنیاد نخبگان استان گیلان با هدف توانمندسازی استعدادهای برتر دانش‌آموزی مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی، برنامه بازدید علمی، فرهنگی و تحقیقاتی از پژوهشکده بیوتکنولوژی جانوری کشور را برگزار کرد.

در ابتدای این بازدید، متقی‌طلب؛ رئیس پژوهشکده بیوتکنولوژی در خصوص اهمیت خلاقیت و فناوری و نقش آن در ثروت‌آفرینی، گفت: مهمترین راه پیشرفت و توسعه کشورها داشتن منابع زیرزمینی، نفت و گاز نیست بلکه علم و خلاقیت رکن توسعه و پیشرفت است.

وی افزود: خلاقیت باید به عنوان یکی از ویژگی‌های دانش‌آموزان بااستعداد مورد توجه جدی قرار بگیرد و به سمت مناسب هدایت و حمایت شود.

در این بازدید دانش‌آموزان دختر دوره‌های مقدماتی و تکمیلی مدارس خلاقیت و ایده‌پردازی شهرستان‌های رشت و بندرانزلی از آزمایشگاه‌های کشت بافت، بیوتکنولوژی جانوری و گیاهی، اتاق کشت باکتری، انتقال ژن جانوری و گیاهی و گلخانه تحقیقاتی پژوهشکده بازدید کردند.

لازم به ذکر است، این برنامه در راستای فعالیت‌های علمی و فرهنگی و با هدف آشنایی دانش‌آموزان استعدادبرتر و منتخبان مدرسه خلاقیت و ایده‌پردازی با ظرفیت‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی استان گیلان و همچنین ایجاد امید و انگیزه و هم‌افزایی در بین آنان برگزار شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.