در بزرگترین رخداد زیست فناوری کشور ارائه می شود:

رونق تولید ملی محصولات تراریخته در سال رونق تولید

گزارش رونق تولید ملی محصولات تراریخته که توسط سی نویسنده با تخصص های مختلف تهیه شده است در سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی ارائه می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی صبح فردا دهم شهریور ماه به عنوان بزرگترین رخداد زیست فناوری کشور آغاز به کار می کند. اولین سخنرانی کلیدی این همایش به ارائه گزارش در خصوص رونق تولید ملی محصولات تراریخته در سال رونق تولید، اختصاص دارد.
گزارش رونق تولید ملی محصولات تراریخته توسط سی نویسنده با تخصص های مختلف در عرصه بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک تهیه شده است. این گزارش توسط دکتر بهزاد قره یاضی رییس انجمن ایمنی زیستی ایران و مرجع ملی ایمنی زیستی کشور پس از مراسم افتتاحیه همایش بین المللی بیوتکنولوژی ارائه می شود. آخرین وضعیت سطح زیر کشت محصولات تراریخته در جهان و دستاوردهای پژوهشگران کشورمان در تولید صدها رخداد تراریخته از جمله موضوعات مهم این گزارش هستند.

این رخداد های تراریخته گونه های مختلف گیاهان زراعی و باغی با صفات ویژه هستند که با هدف رفع چالش های ملی مانند تحمل به خشکی و مقاومت به آفات تولید شده اند. در گزارش رونق تولید ملی محصولات تراریخته، مرجع ملی ایمنی زیستی کشور جزئیات تولید گیاهان تراریخته برای علاقه مندان تشریح خواهد کرد.

رییس انجن ایمنی زیستی ایران در خصوص این گزارش و دستاوردهای پژوهشگران عرصه مهندسی ژنتیک به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران گفت: «خبرهای خوب زیادی در راه است. در سال رونق تولید رکورد تولید ملی رخدادهای تراریخته در محصولات کشاورزی اساسی مانند برنج، پنبه، کلزا، سیب زمینی و گیاه گلرنگ در کشور ما شکسته شد. در این سال همه رخدادهای تراریخته با صفات منحصر به فرد همچون تحمل به خشکی، مقاومت به آفات، تحمل به علف کش و روغن نباتی با اسید لنولئیک بالا، در مراحل آزمایشگاهی و گلخانه ای تولید شده و مسیر تهیه مستندات برای اخذ مجوز رهاسازی را طی می کند.»

گزارش تفصیلی دستاوردهای فوق و نیز سایر اخبار مربوط به سومین همایش بین المللی بیوتکنولوژی را در پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران بخوانید. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.