معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور:

فناوری‌های به‌دست آمده در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی و فضا از مولفه‌های اقتدار نظام است

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به جایگاه علم و فناوری در اقتدار ایران اسلامی تصریح کرد: بخشی از فناوری‌های به‌دست آمده در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی و فضا از مولفه‌های اقتدار نظام است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، دکتر سورنا ستاری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به روند رو به رشد ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور اظهار کرد: پایه اقتصاد دانش‌بنیان مبتنی بر نیروی انسانی و جوانان تحصیل‌کرده است.

وی با اشاره به تعدد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در کشور افزود: با توجه به معضل اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، ایجاد مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند به ایجاد اشتغال برای این طیف کمک کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه بیش از ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور راه‌اندازی شده ادامه داد: جوانان تحصیل‌کرده و کارآفرین با ورود به این شرکت‌ها می‌توانند علاوه بر اشتغال خود زمینه اشتغال به‌کار افراد دیگری را نیز فراهم کنند.

وی اضافه کرد: منابع درآمدی اقتصاد دانش‌بنیان به جای منابع زیرزمینی و خام‌فروشی بر بهره‌گیری از منابع انسانی تاکید دارد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه کشور را با فروش نفت خام نمی توان اداره کرد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نیروی انسانی اقتصادی ماندگار است و خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه فناوری در کشور صورت گرفته است .

ستاری با اشاره به پیشرفت‌های کشور در سالیان اخیر با بیان اینکه ایران رتبه چهارم دنیا در زمینه بیوتکنولوژی را دارد گفت: جمهوری اسلامی امروز در نانو و صنایع هایتک از کشورهای پیشرو در دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به جایگاه علم و فناوری در اقتدار ایران اسلامی تصریح کرد: بخشی از فناوری‌های به‌دست آمده در حوزه‌های نانو، بیوتکنولوژی و فضا از مولفه‌های اقتدار نظام است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به برخورداری استان سمنان از مراکز رشد متعدد خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان خوبی در سطح این استان ایجاد شده است ضمن اینکه شرکت‌ها توقعات بسیار کمی نیز دارند. باتوجه به پتانسیل بالای استان انتظار می‌رود فعالیت این واحدها بیش از پیش افزایش یابد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.