اختصاص ۶۰ درصد صادرات دانش‌بنیان‌ به حوزه زیست‌فناوری

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این‌که دانش‌بنیان‌های زیستی بازیگران فعال زیست‌بوم فناوری و نوآوری هستند، گفت: بر اساس آمارهای موجود، ۶۰ درصد صادرات دانش‌بنیان کشور مربوط به حوزه زیست‌فناوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، مصطفی قانعی در جمع مدیران و سیاست‌گذاران صنایع دارویی، با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد معافیت مالیاتی درآمد شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین ۶۰ درصد صادرات این حوزه مربوط به زیست‌فناوری است، اظهار کرد: با توجه به فعالیت خوب دانش‌بنیان‌های دارویی در کشور می‌توانیم مدعی شویم که ایران در حوزه زیست‌فناوری رشد بسیار خوبی داشته است.

بنا به گفته دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه ایران در حوزه زیست‌فناوری پزشکی قابل قبول و مناسب است  و با کمک متخصصان بومی کشور توانسته‌ایم در کنار تامین نیازهای داخلی به صادرات هم فکر کنیم.

وی تصریح کرد: محصولات زیستی ایرانی مورد استقبال کشورهای دیگر قرار دارد. مثلا روسیه، عراق، سوریه، پاکستان، مالزی و ترکیه از مشتریان پر و پا قرص این محصولات ایرانی هستند.

قانعی ادامه داد: البته کشور آرژانتین نیز برای خرید محصولات زیستی ایرانی درخواست دارد که در حال مذاکره و رایزنی با این کشور هستیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید بر این‌که ارزش تولیدات محصولات زیستی در کشور قابل توجه است، بیان کرد: محصولات زیستی ایرانی حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار ارزش آفرینی کردند که باید تلاش کنیم با برنامه درست، به افزایش این مبلغ فکر کنیم.

قانعی، دور زدن تحریم‌ها به کمک زیست‌فناوری را یکی از کاربردهای این علم نافع دانست و بر رونق تولید محصولات زیستی در کشور تاکید کرد.

به گفته دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تحریم‌ها بهترین فرصت برای رونق دادن به تولیدات داخلی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.