با انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری محقق می‌شود

تجاری‌سازی محصولات فناورانه در داخل و خارج از کشور

تفاهم‌نامه‌ی همکاری مشترک‌ بین جهاددانشگاهی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در راستای سیاست‌های کلی کشور برای رونق تولید، توسعه‌ی اقتصاد دانش‌بنیان و ایجاد زیست‌بوم کارآفرینی منعقد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از ایسنا، این تفاهم‌نامه در حاشیه‌تقدیر از برترین‌های پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی سال ۱۳۹۸ با هدف حمایت از توسعه‌ فناوری و تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه‌ جهاددانشگاهی بین دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور و دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاددانشگاهی در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری این نهاد منعقد شد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ایجاد زمینه‌ همکاری و مشارکت در توسعه‌ فناوری و تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه جهاددانشگاهی برای تامین نیازهای داخلی، توسعه‌ی دانش فنی، تجاری‌سازی محصولات فناورانه و توسعه‌ی بازار محصولات در داخل و خارج کشور است.

پیگیری‌های لازم در تمام مراحل اجرای طرح برای دستیابی به نتایج مطلوب و پیش‌بینی‌شده تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری نهایی طرح، نظارت بر روند اجرای پروژه در کلیه مراحل زمان‌بندی مرتبط با برنامه، کمک به توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات فناورانه و دانش‌بنیان، مشارکت دادن ستادهای توسعه فناوری در طرح‌های توسعه‌ محصولات مرتبط با نیازهای جهاد و تامین اعتبار اختصاص‌یافته و پرداخت به‌موقع آن تا پایان اجرای طرح در صورت تخصیص اعتبار از تعهدهای معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در این تفاهم‌نامه است.

هم‌چنین معرفی طرح‌های فناورانه به معاونت، تامین اعتبار اختصاص‌یافته و پرداخت به‌موقع آن تا پایان اجرای طرح در صورت تخصیص اعتبار، همکاری و پیگیری‌های لازم در تمام مراحل اجرای طرح برای دستیابی به نتایج مطلوب و پیش‌بینی‌شده تا رسیدن به مرحله‌ی بهره‌برداری نهایی طرح و نظارت بر روند اجرای پروژه در تمام مراحل زمان‌بندی مرتبط با برنامه نیز از تعهدات جهاددانشگاهی در این تفاهم‌نامه است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، به‌منظور تسهیل در انجام امور و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه و هم‌چنین بررسی و نظارت بر پیشرفت موضوعات پس از امضای تفاهم‌نامه، رییس مرکز توسعه‌ی فناوری‌های راهبردی معاونت و معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، مسوول طراحی سازوکار اجرایی و نظارت بر اجرای مفاد تفاهم‌نامه خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.