یک تولیدکننده سیگار به دنبال تهیه واکسن کرونا

کمپانی بریتیش امریکن توباکو شرکتی که مسئول مرگ میلیون‌ها نفر در سراسر جهان است، حالا قصد دارد با واکسن کرونا بشر را نجات دهد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از تابناک بریتیش امریکن توباکو (BAT) یکی از بزرگترین شرکت‌ها در زمینه تولید سیگار و تنباکو محسوب می‌شود که مدیریت برند‌هایی مانند کنت، دانهیل و لاکی استریک را برعهده دارد.
این کمپانی روز چهارشنبه یک آپریل اعلام کرد که واحد بیوتکنولوژی آن در ایالات متحده آمریکا، با استفاده از پروتئین‌های استخراج شده از برگ‌های تنباکو در حال توسعه واکسن کرونا است.
بخش فرایند بیو کنتاکی (KBP) می‌تواند از خرداد به صورت هفتگی، ۱ تا ۳ میلیون دوز واکسن تولید کند. برای دستیابی به این هدف، آژانس‌های دولتی و تولیدکنندگان به بریتیش امریکن توباکو کمک می‌کنند. این شرکت اعلام کرده بخش KBP، این واکسن را به صورت غیرانتفاعی تولید می‌کند.
در حال حاضر واکسن کرونا مراحل پیش از آزمایشات بالینی را طی می‌کند. این شرکت برای تولید این واکسن، بخشی از توالی ژنتیکی کووید-۱۹ را شبیه‌سازی کرده تا قادر به تولید آنتی ژن باشد. این آنتی ژن برای تکثیر، درون برگ‌های تنباکو تزریق شده است. آنتی ژن ماده‌ای بوده که باعث واکنش سیستم ایمنی بدن می‌شود.
این شرکت اعلام کرده پس از برداشت، آنتی ژن‌ها از برگ‌ها استخراج شده و تصفیه می‌شوند و سپس به بدن تزریق خواهند شد. این فرمول در دمای ثابت اتاق در حال توسعه است که با سایر واکسن‌ها که در دمای کم توسعه پیدا کرده‌اند، متفاوت است.
مدیر تحقیقات بریتیش امریکن توباکو، «دیوید اوریلی» اعلام کرده: «ما اعتقاد داریم که با همکاری پلتفرم فناوری کارخانه توتون خود و دولت‌ها و سهامداران، به یک موفقیت بزرگ دست پیدا کرده‌ایم و می‌توانیم در شکست کووید-۱۹ کمک کنیم».

کی‌بی‌پی چند سال پیش اعلام کرده بود درمان موثری برای بیماری ابولا خلق کرده که ZMapp نام دارد. این دارو هنوز موفق به دریافت تاییدیه از سوی سازمان غذا و داروی ایالات متحده آمریکا نشده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.