جوابیه مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی درخصوص اظهارات حمیدرضا ضیایی

جوابیه پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران درخصوص اظهارات دکتر حمیدرضا ضیایی

پایگاه اطلاع رسانی یوتکنولوژی ایران در خصوص بخشی از مصاحبه حمیدرضا ضیایی، پزشک و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی، در خصوص محصولات تراریخته، جوابیه‌ای به دفتر خبرگزاری ایکنا ارسال کرد.«آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، ترویج علم‌ستیزی و تقابل با پیشرفت فناوری در کشور است. حمیدرضا ضیایی، پزشک و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی در گفت‌وگویی با ایکنا اشاره‌ای به موفقیت در ممانعت از کشت گندم تراریخته در ایران داشته‌اند. این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی محصولات تراریخته موجود در بازار را برای سلامت انسان مورد تأیید قرار داده است و کشورمان سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را برای دستیابی به جایگاه برتر در حوزه مهندسی ژنتیک و تولید محصولات تراریخته به عمل آورده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، به نقل از خبرگزاری ایکنا در خصوص بخشی از مصاحبه حمیدرضا ضیایی، پزشک و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی در خصوص محصولات تراریخته و اثرات آن بر سلامت جامعه، جوابیه‌ای به دفتر  خبرگزاری ایکنا ارسال کرد که متن آن به شرح زیر است.
«آنچه امروز در جامعه شاهد آن هستیم، ترویج علم‌ستیزی و تقابل با پیشرفت فناوری در کشور است. حمیدرضا ضیایی، پزشک و پژوهشگر طب ایرانی اسلامی در گفت‌وگویی با ایکنا اشاره‌ای به موفقیت در ممانعت از کشت گندم تراریخته در ایران داشته‌اند. این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی محصولات تراریخته موجود در بازار را برای سلامت انسان مورد تأیید قرار داده است و کشورمان سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی را برای دستیابی به جایگاه برتر در حوزه مهندسی ژنتیک و تولید محصولات تراریخته به عمل آورده است. علاوه بر این وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان نیز کلیه محصولات تراریخته وارداتی به کشور را مورد بررسی‌های دقیق قرار داده و سپس مجوز مصرف صادر می‌کند. کلیه محصولات دارای مجوز مصرف در جمهوری اسلامی ایران دارای تأییدیه از اتحادیه اروپایی و سابقه مصرف در این اتحادیه و بسیاری از کشور‌های دیگر هستند. این طبیب عزیز باید بدانند مسئولیت تشخیص سلامت یا ضرر یک محصول و حتی تراریختگی یا عدم تراریختگی بر عهده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی است.
مهم‌ترین درس اسلام به مسلمانان راست‌گویی و صداقت در گفتار است، حال آنکه عده‌ای دانایی ستیز برای پیشبرد اهداف تجاری خود کمر به نابودی دستیابی کشور عزیزمان به فناوری‌های نوین از‌ جمله تولید ملی محصولات تراریخته، بسته‌اند.
حداقل انتظار از یک طبیب که عنوان اسلامی را نیز یدک می‌کشد این است که مطالعه کافی داشته باشد و از نشر اکاذیب هم بپرهیزد! این گروه از فناوری هراسان از جمله این طبیب مدعی اسلامی بودن گویا نمی‌دانند که در هیچ کجای جهان گندم تراریخته نداریم(تصویر یک)، بیشتر گیاهان تراریخته در دنیا؛ سویا، ذرت، کلزا و پنبه هستند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم استفاده می‌شوند و در ایران هم بنا نبوده کسی گندم تراریخته تولید کند، اما اگر هم تولید شود باید با مباهات و افتخار به دلیل سلامتی و ایمنی این نوع محصولات، گندم تراریخته را جایگزین گندم‌هایی کنیم که به فراوانی دارای DON و ZON و سایر مایکوتوکسین‌های خطرناک هستند.
جوابیه مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی درخصوص اظهارات یک پزشک طب ایرانی اسلامی
تصویر یک: سهم هر یک از محصولات زراعی و باغی از محصولات ترایخته در جهان

 

در شرایطی که دنیا در حال پیش‌خرید واکسن کروناست، عده‌ای در ایران به‌دنبال درمان با عنبرنسارا و ادرار شتر هستند. همین افراد با رویکردی مشابه به‌دنبال تشویش اذهان مردم در جهت سودآوری برای تجارت محصولات به‌ظاهر ارگانیک خود هستند.
همانطور که پیامبر(ص) فرمود: فراگیری علم بر هر مسلمانی فرض است. آیا دستیابی به فناوری تولید ملی محصولات تراریخته با وجود تائید امنیت سلامت محصولات تراریخته باید قربانی محفلی شود که معتقد است با خوردن محصولات تراریخته انسان تبدیل به مرد عنکبوتی می‌شود؟ (روازده) کجای اسلام با فراگیری علم و توسعه آن مخالف بوده است که عده‌ای اکنون با نام اسلام برای خود تبلیغات دروغ راه‌ انداخته‌اند.
جامعه‌ علمی کشور در کدام جبهه مبارزه کند؟ جبهه‌ای که ناجوانمردانه به‌واسطه تحریم‌ها روند دست‌یابی به دانش را، کند می‌کند، جبهه مبارزه با کمبود منابع مالی برای انجام ساده‌ترین آزمایش‌ها و یا جبهه‌ دانایی ستیزانی که پشت میز‌های سراسر وارداتی‌شان نشسته و تبلیغ محصولات غذایی خود را می‌کنند. برگزاری کرسی‌های آزاد‌اندیشی همراه با کمی انصاف قطعاً به رفع این مشکل کمک خواهد کرد.

فاطمه لونی، کارشناس ارشد بیوتکنولوژی کشاورزی»

 

پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران از خبرگزاری ایکنا به دلیل رعایت قانون مطبوعات در انتشار جوابیه کمال تشکر را دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سعید می گوید

    نحوه حرف زدن و پاسخ دادنتون خیلی جالبه، در حالی که تمامه دنیا داره واکسن پیش خرید می‌کنه ما با عنبرنسارا بیار خوب کنیم؟
    یاد حرفی افتادم در مجازی که همه جا پیشرفت میکنن ما به فکر این هستیم که با پای چپ بریم دستشویی یا راست؟
    البته که یه مقدار تحقیق کنید متوجه میشوید با کدوم پا برید بهتره!!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.