نخستین همایش ملی تنوع زیستی با حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، مدیر کل دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی در خصوص نخستین همایش ملی تنوع زیستی گفت: با برنامه ریزی انجام شده و استقبال خوب پژوهشگران و محققان و دانشجویان، اولین همایش ملی تنوع زیستی با کیفیت و کمیت قابل قبولی برگزار می شود.

مدادی افزود: در بخش مقالات، 88 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد که از آن میان 66 مقاله در دو بخش سخنرانی با 25 مقاله و پوستر با 41 مقاله پذیرفته شدند و از امروز در سایت همایش به صورت آنلاین ارائه و در پنل‌های پرسش و پاسخ در فضای تعاملی مورد استفاده مخاطبین و شرکت کنندگان همایش قرار می گیرد. 

 دبیر اولین همایش ملی تنوع زیستی افزود: همایش با 4 رویکرد اصلی آغاز به کار کرد که از آن میان حفاظت از تنوع زیستی با 57 عنوان بیشترین مقاله دریافتی را به خود اختصاص داد و پس از آن رویکرد بهره برداری پایدار از تنوع زیستی با 20 مقاله رتبه دوم را داشته است. رویکردهای شناخت و معرفی تنوع زیستی با 6 مقاله و «آموزش، ارتقاء فرهنگ و جریان سازی با 5 مقاله، نشان دهنده لزوم فعالیت علمی و تحقیقاتی بیشتر در این زمینه هستند. 

 وی افزود: 34 مقاله از دانشگاه ها، 24 مقاله از کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست، 16 مقاله از طرف سایر مؤسسات پژوهشی و دستگاههای اجرایی، 8 مقاله از طرف پژوهشگران آزاد به دبیرخانه واصل شد.

شایان ذکر است، ارائه مجازی مقالات از امروز به مدت یک هفته در سایت همایش به آدرس biodiversitycongress.ir قابل دسترس برای عموم است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.