اولین اجلاس غیررسمی گروه مشاورین فنی و علمی کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بیوتکنولوژی ایران، اولین اجلاس غیررسمی گروه مشاورین فنی و علمی کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا عصر دیروز سی ام دی ماه ۱۳۹۹ با حضور بیش از ۵۰۰ متخصص از سراسر جهان به صورت مجازی برگزار شد. از مهم ترین موضوعات مطرح در این اجلاس می توان به چارچوب تنوع زیستی پس از ۲۰۲۰ و برنامه توانمندسازی پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا اشاره کرد. با توجه به شرایط پاندمی بیماری کووید ۱۹ دبیرخانه این کنوانسیون و پروتکل جلسات مجازی غیررسمی را برای بحث و تبادل نظر با کشورها و سازمان های عضو برگزار می‌کند. بر اساس اعلام این دبیرخانه، تصمیمی در این اجلاس ها گرفته نخواهد شد و تغییری در پیش نویس های ارائه شده انجام نخواهد شد.
گفتنی است در این اجلاس سه تن از نمایندگان کشورمان مشتمل بر مرجع ملی ایمنی زیستی، دبیر کارگروه ایمنی زیستی سازمان حفاطت محیط زیست و مشاور مرجع ملی کنوانسیون تنوع زیستی شرکت داشتند.
نطرات ارایه شده در این اجلاس، در اجلاس های رسمی مدنطر قرار خواهد گرفت. در نهایت کلیه پیش نویس ها در اجلاس های آتی متعاهدین کنوانسیون تنوع زیستی و پروتکل ایمنی زیستی کارتاهنا که در کشور چین برگزار خواهد شد، نهایی و تصویب خواهند شد.

تهیه و تنظیم: دکتر سمیرا کهک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.