ملاقات رئیس انجمن بین المللی تحقیقات ایمنی زیستی(ISBSR) با رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران

در حاشیه برگزاری کارگاه بین المللی آنالیز احتمال خطر محصولات حاصل از مهندسی ژنتیک که از تاریخ سوم تا هفتم اکتبر مصادف با یازدهم تا پانزدهم که از مهر سال جاری در انستیتوی تحقیقات علمی کویت برگزار شد، دکتر بهزاد قره‌یاضی (رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران) و دکتر پاتریک رودلشایم (رئیس انجمن بین‌المللی تحقیقات ایمنی زیستی) با یکدیگر ملاقات و در مورد توسعه همکاری‌های علمی تبادل نظر کردند.

در حاشیه برگزاری کارگاه بین المللی آنالیز احتمال خطر محصولات حاصل از مهندسی ژنتیک که از تاریخ سوم تا هفتم اکتبر مصادف با یازدهم تا پانزدهم که از مهر سال جاری در انستیتوی تحقیقات علمی کویت برگزار شد، دکتر بهزاد قره‌یاضی (رئیس انجمن ایمنی زیستی ایران) و دکتر پاتریک رودلشایم (رئیس انجمن بین‌المللی تحقیقات ایمنی زیستی) با یکدیگر ملاقات و در مورد توسعه همکاری‌های علمی تبادل نظر کردند. دکتر رودلشایم که همچون همتای ایرانی خود برای تدریس در این دوره بین المللی دعوت شده بود با تمجید از پیشرفت‌های مهندسی ژنتیک و ایمنی زیستی در ایران از عدم حضور پژوهشگران ایرانی در این انجمن و به ویژه از عدم حضور آن‌ها در کنگره بین المللی تحقیقات ایمنی زیستی که قرار است در نوامبر سال جاری در آرژانتین برگزار شود ابراز تعجب کرد. دکتر قره‌یاضی ضمن تایید ضرورت حضور هرچه فعال‌تر اعضای انجمن ایمنی زیستی ایران در نشست های علمی و بین المللی خواهان ارائه تسهیلات ویژه برای شرکت همکاران ایرانی و سایر کشورهای در حال توسعه در این گونه همایش ها شد که مورد تایید دکتر رودلشایم هم قرار گرفت. رئیس مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران پیشنهاد تاسیس یک کنسرسیون یا فدراسیون بین المللی انجمن‌های ایمنی زیستی را به دکتر رودلشایم ارائه کرد که با استقبال وی مواجه شد و قرار شد مشترکا در این زمینه فعالیت شود.

یادآور می‌شود که حق عضویت سالیانه انجمن بین المللی تحقیقات ایمنی زیستی 50 دلار آمریکاست که با توجه به ارسال رایگان مجله ایمنی زیستی و ارائه تخفیف قابل ملاحظه برای شرکت در همایش‌های بین‌المللی، عضویت در این انجمن علمی برای اعضای انجمن ایمنی زیستی مورد تاکید است. انجمن ایمنی زیستی طی اطلاعیه جداگانه‌ای نحوه عضویت و حقوق اعضا را اعلام خواهد کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.