همکاری سازمان اکو و انجمن‌های علمی کشور‌

اولین نشست مشترک رئیس و مسئولان اکو با رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی (دکتر براری) و رئیسان تعدادی از انجمن‌ها علمی منتخب کشور صبح امروز در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

اولین نشست مشترک رئیس و مسئولان اکو با رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی (دکتر براری) و رئیسان تعدادی از انجمن‌ها علمی منتخب کشور صبح امروز در محل موسسه فرهنگی اکو برگزار شد. در این نشست که رئیس انجمن ایمنی زیستی کشورمان نیز حضور داشت در مورد نحوه تاسیس اتحادیه انجمن‌های علمی منطقه اکو و برخی همکاری‌های دیگر بحث و تبادل نظر شد. علاوه بر رئیس مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران روسای انجمن‌های علمی بهره‌وری صنعت برق، فناوری اطلاعات و ارتباطات، صنعت حمل و نقل ایران و انجمن مدیریت راهبردی ایران نیز با ارائه مختصری از فعالیت‌های بین المللی خود برای همکاری با اکو اعلام آمادگی کردند. دکتر براری برای رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ابتدای این نشست به عزم دولت برای "توسعه دیپلماسی مبتنی بر سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های علمی" تاکید و رو‌یکرد کمیسیون را توسعه همکاری‌های بین‌المللی انجمن‌های علمی عنوان کرد.

دکتر ایوبی رئیس سازمان اکو نیز با اشاره به اهمیت و نقش ایران در منطقه‌ اکو ابراز امیدواری کرد که انجمن‌های علمی هم بتوانند در کنار نهادهای دولتی نقش خود را ایفا کنند و ضمن استفاده از یافته‌های علمی کشورهای عضو، تجارب خود را نیز در اختیار آنان قرار دهند. رئیس اکو حمایت خود را از تاسیس اتحادیه انجمن‌های علمی منطقه اکو اعلام و پیشنهاد کرد اولین اجلاس موسسان این اتحادیه در حاشیه همایش "تاریخ علم و فرهنگ" برگزار شود. این همایش قرار است در اوایل پاییز امسال از سوی سازمان اکو برگزار شود.

در خاتمه رئیس و همکاران اکو دعوت رئیس انجمن ایمنی زیستی را برای مشارکت و حضور فعال اکو در سومین همایش ملی ایمنی زیستی و مهندسی ژنتیک پذیرفتند. این همایش از 23 تا 25 خرداد ماه سال جاری با حضور شخصیت‌های علمی داخلی و خارجی و با همکاری انجمن ایمنی زیستی ایران٬ دانشگاه آزاد اسلامی (واحد علوم و تحقیقات) و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در تهران برگزار خواهد شد.

ده کشور ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان ارمنستان و قزاقستان اعضای اصلی سازمان اکو را تشکیل می‌دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.