بازدید تیم اعزامی ایران از دانشگاه پوترا مالزی (UPM)و مرکز تحقیقات کشاورزی این کشور (MARDI): پژوهشگران مالایی خواستار همکاری از سوی محققان ایرانی برای استفاده از تجربیات آنها در زمینه مهندسی ژنتیک شدند.

روز پنجشنبه شرکتکنندگان ایرانی در جشنواره بیوتکنولوژی مالزی از بخش تحقیقات بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک دانشگاه پوترا مالزی دیدن کردند. دانشگاه پوترا مالزی یکی از دانشگاههای دولتی در کشور مالزی است که….

روز پنجشنبه شرکتکنندگان ایرانی در جشنواره بیوتکنولوژی مالزی از بخش تحقیقات بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک دانشگاه پوترا مالزی دیدن کردند. دانشگاه پوترا مالزی یکی از دانشگاههای دولتی در کشور مالزی است که در نزدیکی کوالالامپور واقع شده است و تعداد زیادی از دانشجویان ایرانی در آن مشغول به تحصیل و یا از آن فارغالتحصیل شدهاند.

محققان و اساتید بخش بیوتکنولوژی و مهندسی ژنتیک این دانشگاه بروی انتقال ژن به گیاهان فعالیت میکنند. رئیس بخش تحقیقات بیولوژی مولکولی گیاهان مزرعهای این دانشگاه دکتر سیتی نوراکمربنتعبدالله تمرکز بر روی مهندسی ژنتیک را مهم دانست.

شرکتکنندگان همچنین از پژوهشکده بیوتکنولوژی مرکز تحقیقات کشاورزی مالزی(MARDI) بازدید کردند. دکتر نوروزیان عبدالله مدیر ارشد تحقیقات بیولوژی مولکولی و مهندسی ژنتیک این مرکز در طی نشستی که با تیم اعزامی از سوی انجمن ایمنی زیستی ایران داشت برای کمک گرفتن از تجربیات محققان ایرانی با توجه به سابقه آنها در تولید گیاهان تراریخته مخصوصاً برنج تراریخته که در حدود 7 سال پیش مراحل آزمایشات مزرعهای خود را طی کرده  و به تولید انبوه تجاری رسيده است ابراز تمایل کرد. وی افزود برنج یکی از محصولات مهم در دنیا بهویژه در آسیا است که باید توجه ویژهای به آن کرد. این مرکز علاوه بر برنج برروی انتقال ژن به پاپایا و تعداد دیگری از گیاهان مناطق حاره برای ایجاد مقاومت به بیماری و افزایش عملکرد فعالیت میکند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.