رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور: کشاورزان تشنه فناوری‌های نو هستند

مهندس موحدیان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی که در جلسه مشترک روسای انجمن‌های علمی کشور و مسئولین دستگاه‌های اجرایی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: کشاورزان ما تشنه علوم و فنون جدید هستند. در حال حاضر سالیانه 60000 میلیارد تومان عدم‌النفع کشاورزی است. یعنی ثروتی که می‌تواند ایجاد شود اما تولید نمی‌شود.

مهندس موحدیان رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی که در جلسه مشترک روسای انجمن‌های علمی کشور و مسئولین دستگاه‌های اجرایی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:  کشاورزان ما تشنه علوم و فنون جدید هستند. در حال حاضر سالیانه 60000 میلیارد تومان عدم‌النفع کشاورزی است. یعنی ثروتی که می‌تواند ایجاد شود اما تولید نمی‌شود. چرا انجمن‌ها نمی توانند علومی را که در سینه دارند به مردم برسانند؟ چون زبان مردم را نمی‌دانند. وزارت جهاد کشاورزی مشتری خوبی برای انجمن‌ها نیست چون نیازی ندارد. به دانشگاه‌ها هم کاری ندارد. پس انجمن‌ها بیایند و با تشکل‌ها و با مردم و کشاورزان رابطه برقرار کنند.

وی افزود: تنها 8 دهم درصد از کشاورزان ما علمی هستند. یعنی مثلا فارغ التحصیل رشته کشاورزی هستند و بقیه بهره‌ای از تحصیلات علمی ندارند. ما برای بردن دانش بر سر مزارع تشکیل شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی را به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد دادیم. تا امروز 2300 شرکت از این نوع مستقر شده‌اند با 23000 کارشناس که انتقال دانش به کشاورزان را عهده دار شده‌اند. همین‌ها یعنی همین شرکت‌ها تشنه علم انجمن‌های علمی هستند. وی ضمن ابراز نارضایتی از انتشارات بخش کشاورزی از آمادگی سازمان متبوع خود برای انتشار منصفانه کتب و مجلات انجمن‌های علمی بخش کشاورزی خبر داد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.