قطع بی رویه درختان شهر کویری کرمان !

“نارونها ایستاده می میرند” این عنوان خبری است که اخیراً تمامی خبرگزاری‌ها به آن پرداخته‌اند.
در حالی فضای سبز کرمان هم اکنون از لحاظ کمی و کیفی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که …

"نارونها ایستاده می میرند" این عنوان خبری است که اخیراً تمامی خبرگزاری‌ها به آن پرداخته‌اند.

در حالی فضای سبز کرمان هم اکنون از لحاظ کمی و کیفی از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست که اخیراً شهروندان کرمانی شاهد قطع بی رویه درختان در سطح شهر هستند. به گزارش خبرنگار مهر، طی ماه‌های اخیر به کرات مشاهده شده که درختان شهر کرمان که حتی برخی نزدیک به نیم قرن هم عمر داشته‌اند به دلایل مختلف، اعم از انجام پروژه‌های عمرانی در حال تخریب هستند کما اینکه در همین مدت پارکی که در سه راه احمدی شهر بود هم به طور کامل تخریب و درختان آن قطع شد.

این در حالی است که برخی از خبرگزاری‌ها این خبر را به شکل دیگری روایت کرده‌اند: "طوفان 100 اصله درخت در کرمان را قطع کرد" – خبرگزاری مهر: وزش طوفان شدید و سستی درختان نارون بدلیل شیوع کرم چوب‌خوار موجب قطع یکصد اصله درخت در کرمان شد. به گزارش خبرنگار مهر در کرمان، وزش باد شدید و طوفان در شهر کرمان موجب قطع حداقل یکصد درخت در سطح شهر کرمان شد. شهردار کرمان از قطع شدن یکصد اصله درخت در کرمان در اثر طوفان شب گذشته خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از این درختان شامل درختان نارون هستند که بخش عمده‌ای از فضای سبز شهر کویری کرمان را به خود اختصاص داده‌اند. به گفته وی، دلیل عمده قطع این درختان بر اثر وزش باد و توخالی شدن بدنه این درختان به دلیل شیوع گسترده کرم چوبخوار درخت ناورن است که شهر کرمان سالهاست از این مسئله رنج می‌برد.

عکس‌های منتشر شده از این خبر گویای واقعیت هستند. به نظر شما خواننده عزیز باد (یا کرم چوب‌خوار) این درختان را قطع کرده یا اره؟

در اعتراض به قطع بی رویه درختان کرمان، یک هنرمند کرمانی در اقدامی نمادین با اجرای طرحی مفهومی اعتراض خود را بیان کرد.

تصاویری از اعتراض هنرمند کرمانی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.