مژگان جمشیدی مدیر مسئول پایگاه خبری سبزپرس: محیط بانان باید مورد حمایت قرار بگیرند

تهيه و تنظيم: زهرا كهريزي-

غم غریبانه‌ای در فراسوی غروب چند گاهی است دامن طبیعت را فرا گرفته، آفتاب که تا دیروز برای ماندگاری امانتی گران سنگ در تکاپو و پویایی آرامش نداشت دیگر به طلوع و تابیدن نمی‌اندیشد چرا که…

تهيه و تنظيم: زهرا كهريزي
غم غریبانه‌ای در فراسوی غروب چند گاهی است دامن طبیعت را فرا گرفته، آفتاب که تا دیروز برای ماندگاری امانتی گران سنگ در تکاپو و پویایی آرامش نداشت دیگر به طلوع و تابیدن نمی‌اندیشد چرا که غروب محیط بانی را به نظاره نشسته که طلوعش را به امید او و برای بقای طبیعت آغاز می‌نمود و این سرآغاز رشد و نمو آن همه زیبایی بود محیط بانی که بر آن راهی شد تا حافظ استواری و قامت سرو باشد تا سرود همگانی جنگل‌های سبز پاک ایران پیوسته نواخته شود اما ما غافل از نواختن این شور و نشاط، شمارش زندگی‌اش را به نشانه رفته‌ایم. آری! فداکاری فدائی! اما کجایند فدائیان! تا فردا برای باری دیگر آفتاب را به تکاپو آوریم. بیایید بیاییم برای دل طبیعت هم نوا شویم و به حمایت از محیط بانی که زندگی‌اش برای پاسبانی از محیط زیست ما هدف قرار گرفته نه به آرزو بلکه با آواز آزادی به نظاره بنشینیم تا تپش زندگی‌مان پیوسته برقرار باشد.

روز پنجشنبه رئیس، نایب رئیس و جمعی از اعضای انجمن ایمنی زیستی و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران جهت ابراز همدردی با مهندس مژگان جمشیدی مدیر مسئول پایگاه خبری سبز پرس به دیدار ایشان رفتند و ضمن گرامیداشت یاد و تلاش‌های بی‌شائبه و شبانه‌روزی مرحوم فقید مهندس یاسر انصاری مدیر پایگاه خبری سبز پرس و دبیر کل کانون عالی گسترش فضای سبز، بر ادامه اعتلای محیط زیست و حیات وحش تاکید و زمینه‌های همکاری انجمن ایمنی زیستی و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران با پایگاه خبری سبز پرس را فراهم کردند. دکتر قره یاضی ضمن ابراز همدردی با همسر مرحوم فقید یاسر انصاری، مهندس جمشیدی را به عنوان یکی از دلسوزان محیط زیست معرفی کرده و ایشان را جانشین مناسبی برای مسئولیت سبز پرس دانستنند و پیشنهاد کردند به یاد مرحوم مهندس انصاری هر ساله مراسم گرامیداشتی با حضور جمعی از فعالان محیط زیست برگزار شود تا زمینه‌ای برای ادامه راه و فعالیت‌های ناتمام ایشان فراهم شود. مهندس جمشیدی ضمن تایید افزود مهندس یاسر انصاری تا آخرین روز از عمر کوتاهش فعالیت‌های خود را در جهت حفظ محیط زیست ادامه دادند و ما نیز در تلاشیم برای حمایت و گرامیداشت فعالان محیط زیست بنیادی را تأسیس کنیم که هر ساله از فعالان محیط زیست به نام و یاد مهندس یاسر انصاری قدردانی شود. ایشان خاطر نشان کردند که سبزپرس همانند گذشته فعالیت خود را فارغ از هر گونه گرایش و انگیزه سیاسی در جهت اعتلای محیط زیست کشور ادامه داده و به عنوان زیر مجموعه بنیاد با حفظ اهداف مهندس انصاری به راه خود ادامه خواهد داد. دکتر قره یاضی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف تشکیل انجمن ایمنی زیستی حفاظت از محیط زیست بوده افزودند انجمن ایمنی زیستی و مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی همواره پشتوانه فعالیت‌های ایشان خواهد بود بنابراین سبز پرس می‌تواند به همکاری و پشتیبانی انجمن ایمنی زیستی هم به صورت حقیقی و هم به صورت حقوقی اطمینان داشته باشد. امید است بتوانیم با همکاری‌های دو جانبه قدمی در جهت حفظ محیط زیست و گنجینه‌های ملی و طبیعی کشورمان برداریم. مدیر پایگاه خبری سبز پرس ضمن ابراز تأسف نسبت به صدور حکم اعدام محیط بان دنا که جرم ایشان تنها حفاظت از محیط زیست بوده، ابرازامیدواري كرد که این مشکلات حل شوند و محیط بانان با آرامش و امنیت لازم به حفاظت و پاسداری از محیط زیست ادامه دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.